معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

مجتمع‌های بزرگ در روستاهای کشور ساخته می‌شوند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از ساخت مجتمع‌های بزرگ آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی در روستاهای کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، ابوالفضل رضوی، در حاشیه همایش اکوتوریسم منطقه‌ای بر پایه کشاورزی برنج و توسعه مشاغل روستایی که در سالن جلسات موسسه تحقیقات برنج کشور هم اکنون در حال برگزاری است، گفت:امکانات آموزشی در روستاها در حد قابل قبولی نیست و دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌های امکانات آموزشی و درمانی در روستاها دو هدفبزرگ ساخت مجتمع‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی و ناحیه‌های صنعتی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده است، در هر دهستان کشور مجتمع آموزشی، ورزشی، فرهنگی و درمانی ایجاد شود، ادامه داد: برای دانش‌آموزان و فرزندان روستایی سرویس‌های رفت و برگشت مجانی قرار داده می‌شود تا مشکلی برای آمد و شد به این مجتمع نداشته باشند.

رضوی تصریح کرد: ایجاد این مجتمع‌ها هزینه‌های دولت را در بخش‌های مختلف کاهش می‌دهد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ایجاد مجتمع‌های مذکور منجر به تقویت و کیفیت آموزشی فرزندان روستاها می شود، خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان روستایی منجر خواهد شد که با هزینه‌های کمتری بتوانند به دانشگاههای دولتی ورود کنند.

وی افزود:در هر دهستان بنا داریم ناحیه صنعتی به خصوص ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی ایجاد شود.

ابوالفضل رضوی گفت: ساخت ناحیه‌های صنعتی از امسال آغاز خواهد شد و مجتمع‌های آموزشی، ورزشی، درمانی و فرهنگی نیز تاپایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهند رسید.

Share