ترک‌همدانی خبر داد

متهمان پرونده حمله به مطهری، آمر اصلی را معرفی کردند+ تصویر نامه مطهری

وکیل علی مطهری گفت: در جلسه اخیر دادگاه حمله به علی مطهری، متهمان در دفاع از خود ضمن معرفی آمر اصلی در فراخوان نیروها برای تجمع در فرودگاه شیراز مرکز فرماندهی را مسئول دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، مصطفی ترک همدانی، از اتمام جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت علی مطهری خبر داد و گفت: دادگاه علی مطهری پس از ۶ ساعت به پایان رسید. این جلسه که در شعبه یک دادگاه نظامی شیراز به ریاست قاضی صفری برگزار شد با تحقیق و بررسی و اخذ آخرین دفاع متهمان و آمرانِ حمله به علی مطهری در ۱۸ اسفند ۹۳ در فرودگاه شیراز ، به پایان رسید.

وی افزود: در این جلسه متهمان در دفاع از خود ضمن معرفی آمر اصلی در فراخوان نیروها برای تجمع در فرودگاه شیراز، مرکز فرماندهی را مسئول دانستند. یعنی اذعان داشتند درست است که ما افراد را دعوت کردیم اما از مرکز فرماندهی دستور داشتیم که این کار را انجام دهیم. موکل شخصا در جلسه دادگاه حضور نیافتند اما طی نامه‌ای رضایت مشروط خود را به معرفی آمر اصلی منوط دانست و بنظر می‌رسد شرایط مختومه شدن این پرونده مهیاست.

ترک همدانی تشریح کرد: بنظر می‌رسد از آنجا که شرط آقای مطهری محقق شده است، نسبت به مابقی متهمان رضایت دهند اما از آنجا که علاوه بر شاکی خصوصی، مدعی‌العموم هم از آنها شکایت کرده است، رضایت موکل بنده فقط در صورت متهم شناخته شدن این‌ها از اسباب تخفیف مجازات بوده و می‌تواند موثر باشد. موکلم از آمر اصلی شکایت ندارد و فقط قصد داشت که این آمر در جلسه دادگاه معرفی شود.

وی تاکید کرد: این دادگاه به دلیل اخلالی که موجب حاشیه‌ای در دادگاه شد طولانی شد که با درایت قاضی محترم دادگاه بخوبی اداره و به پایان رسید.

 

Share