شکرانه برنج از نگاه عکاسان گیلانی

گیلان است و باران و گویی این سرزمین با بارانش هیچگاه عادت تبسم را از دست نخواهد داد و در واهمه بحران کم آبی ملی، نبض هنر استان برای حفظ محیط زیست مانده اش، به تپش درآمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، گیلان سرزمین گیرایی هاست؛ گیرایی هایی به رنگ طبیعت، تاریخ و فرهنگ و برنج و شالیزار، نمادی است که از گیلان در اذهان ثبت است. ۴۵روز از بهار رفته زمانی که خورشید مهربان می شود، موسم کاشت است و آن گاه که داغ تابستان است، زنان و مردان شالیکار راهی شالیزارها می شوند تا ثمره تلاش را بدروند و در این روزهاست که شاید هزاران هزار تصویر از نوع خوشه چینان اثر ژان فرانسوا میله در ذهن گردشگران نقش می بندد.
ماموریت هنر، زیبایی و آگاهی بخشی است از این روی، هنرمندان گیلانی به حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بر آن شده اند که باقیمانده محیط زیستشان را حفظ کنند و با آگاهی بخشی اهتمام مردمان سرزمین خویش را به حفظ طبیعت برافروزند.
انجمن عکاسان رشت، به پاس رنج و ثمر شالیکاران گیلانی جشنواره عکس استانی طراحی و اعلام کرد برترین عکس های ارسالی در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود.
الوند رضازاده بیان داشت: فراخوان دومین دوره شکرانه برنج با موضوع کاشت، داشت و برداشت برنج صادر، شرکت برای عموم آزاد اعلام شد و برندگان مسابقه یادشده، هجدهم شهریورماه جاری اعلام می شوند.
جشنواره یادشده در کنار آئین های ماندگاری چون جشن خرمن، پاسداشتی برای تلاش شالیکاران استان و همچنین انجام وظیفه هنر، در ماندگاری و گسترش شالی و شالیکاری در گیلان است.

Share