رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان عنوان کرد:

شهدای ۱۷ شهریور؛ زمینه‌ساز تحقق آرمان حضرت امام

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شهدای ۱۷ شهریور زمینه‌ساز تحقق آرمان حضرت امام خمینی(ره) شدند تا طومار ظلم و ستم برای همیشه از ایران اسلامی رخت بربندد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان هفدهم شهریور را یکی از غم‌انگیزترین ایام‌الله انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: این روز ایثار و از جان‌گذشتگی شهدایی را روایت می‌کند که شجاعانه در مقابل زور و ستم رژیم فاسد پهلوی ایستادند و در برابر تیغ دژخیمان ارتش خودکامه طاغوت زمان سینه سپر کردند.

وی با بیان اینکه شهدای ۱۷ شهریور فریاد اسلام‌خواهی و عدالت‌طلبی ‌مرم آزاده ایران را در گوش جهانیان پیچد، افزود: شهدای هفدهم شهریور ۱۳۵۷ با پیشگامی و پیشتازی در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی فجرآفرین شدند و نام‌شان بر تارک تاریخ ایران اسلامی حک شد و یادشان هماره بر لوح قلب دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد درخشید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ۱۷ شهریور را عامل رسوایی حکومت ستمشاهی و ضد دینی پهلوی دانست و تصریح کرد: حادثه خونین هفدهم شهریور، کربلای دیگری را برای آزادی‌خواهان جهان ترسیم کرد و فرزندان این دیار با اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) در زیر باران گلوله دشمنان اسلام، عاشورایی دیگر را تجربه کردند و به لطف باری تعالی با تحمل سختی‌ها و شدائد از آزمون الهی سربلند و سرافراز گذشتند.

حجت الاسلام اشجری اضافه کرد: با پیروی انقلاب اسلامی میدان «ژاله» که به خون جوانان وطن زینت یافته بود به نام «شهدای هفدهم شهریور» آذین گشت و در تقویم انقلاب اسلامی جاودانه شد.

وی با بیان اینکه شهدای قیام خونین یوم‌الله هفدهم شهریور قهرمانان جمعه سیاه نام گرفتند، گفت: شهدای ۱۷ شهریور زمینه‌ساز تحقق آرمان حضرت امام خمینی(ره) شدند تا طومار ظلم و ستم برای همیشه از ایران اسلامی رخت بربندد و پایه‌های پوسیده کاخ استبداد و طاغوت فرو ریزد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن یوم‌الله هفدهم شهریور، خاطرنشان کرد: بی ‌شک بزرگداشت مقام شامخ شهدای والامقام انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای یوم‌الله هفدهم شهریور، گرامیداشت آگاهی، معرفت و شور انقلابی است که در حماسه‌های حضور و اقتدار ملت مسلمان ایران موج می‌زند.

Share