شهریور پرافتخار؛

شکوه ورزش گیلان با درخشش دختران غیور در عرصه های بین المللی

بانوان ورزشکار گیلانی در رشته های مختلف با کسب مدال های رنگارنگ در عرصه های بین المللی درخشیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، شهریور امسال، ماهی پرافتخار برای ورزش گیلان بود، در این ماه شیرزنان گیلانی در رشته های مختلف ورزشی در دنیا درخشیدند و نام غرورآفرین ایران و ایرانی را در میادین مختلف به گوش جهانیان رساندند.

هرچند درخشش ورزشکاران گیلانی در روزهای اخیر منحصر به بانوان نبود اما افتخارات ارزشمند دختران گیلانی طی روزهای اخیر در میادین بین المللی ثابت کرد که بانوان با وجود کاستی  های بسیار و اینکه در بسیاری اوقات حقوقشان همچون آقایان پاس داشته نمی شود اما از قدرت و جایگاه والایی برخوردارند و برای برافراشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی بر فراز دنیا هیچ چیز کم ندارند.

نازنین ملائی ، در فینال رقابت های روئینگ قهرمانی آسیا در تایلند و در ماده تک نفره سبک وزن بانوان، با پشت سرگذاشتن تمامی حریفان خود برای دومین سال متوالی بر فراز قله قاره کهن ایستاد و به مدال خوش رنگ طلا رسید.

وی ثابت کرد که ورزش بانوان پا به پای مردان در دنیا حرفی برای گفتن دارد، وی این مدال خود را به پاس امنیت و آرامش کشور به مرد مقاومت و سردار بی ادعا حاج قاسم سلیمانی تقدیم کرد.

فائزه رفیعی شمشیرباز گیلانی تیم دانشگاه آزاد با کسب دو مدال نقره انفرادی و تیمی به کار خود در رقابت های شمشیربازی باشگاه های آسیا در تایلند پایان داد و عنوان نایب قهرمانی رقابت های  باشگاه های آسیا را از آن خود کرد.

وی پیش از این نیز افتخارات ارزشمندی بعنوان بانوی شمشیرباز گیلانی به ارمغان آورده است و بعنوان عضو تیم ملی شمشیربازی راه بی پایانی برای درخشش در این عرصه در پیش دارد.

حمیرا برزگر از گیلان در رقابت های روئینگ آسیا در تایلند با حضور در تیم ملی روئینگ ۴ نفره تک پاروی سبک وزن بانوان پس از تیم چین به مقام دوم و مدال نقره آسیا دست یافت، وی پیش از این در رقابت های بازی های آسیایی گوانگ ژوی چین و اینچئون کره جنوبی مدال برنز کسب کرده بود.

طیبه پارسا در بیست ‌و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ با حضور ۹۷۳ تکواندوکار از ۱۸۳ کشور توانست به مدال برنز این دوره از رقابت ها دست یابد.

فاطمه مداحی تکواندوکار گیلانی و ملی‌پوش وزن ۴۶- کیلوگرم کشورمان در مسابقات بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در ترکمنستان مدال برنز را کسب کرد.

وی پیش از این با ۴ پیروزی متوالی، مدال طلای تیم‌ملی ایران در اولین دوره مسابقات جام ریاست آفریقا را بدست آورد.

فعالیت ۶۹ هزار و ۷۵۱ بانوی ورزشکار سازمان یافته در گیلان

مریم بخشی با بیان اینکه بانوان گیلانی طی دو سال اخیر درخشش قابل توجهی داشته اند، اظهار کرد: در این مدت ورزش بانوان نه تنها از نظر کمیت بلکه از نظر کیفیت نیز در بسیاری از رشته ها از آقایان پیشی گرفت.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان افزود: امسال برای اولین بار ملائی توانست مدال طلای قهرمانی آسیا را به ارمغان آورد، سال گذشته نیز مبینا نژاد بعنوان پدیده تکواندو در رده نوجوانان درخشید و بدون دادن حتی یک امتیاز بعنوان ماشین شکست ناپذیر مسابقات تکواندو در دنیا مطرح شد.

وی با اشاره به کسب شش مدال ارزشمند طی دو هفته اخیر در ورزش بانوان، گفت: بی شک این افتخار ارزشمند در مدت کوتاه کسب نشده و نتیجه سال ها تلاش و کوشش است.

بخشی با بیان اینکه استان گیلان از ظرفیت غنی در استعدادهای ورزشی برخوردار است، ادامه داد: رشته هایی که بانوان توانستند در آن افتخارآفرینی کنند جزء رشته های آمایش سرزمین ما هستند که باید برای آنان برنامه ریزی صورت گیرد تا بتوانیم افتخارات بیشتری کسب کنیم.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان در خصوص کاستی های ورزش بانوان در استان، گفت: این کاستی ها در بخش آقایان و بانوان بصورت مشترک احساس می شود که بخش اعظم آن از نظر سخت افزاری و امکانات ورزشی است.

وی با بیان اینکه استان گیلان وضعیت باشگاه های ورزشی استان از نظر تعداد مطلوب است اما در مقایسه با تعداد بالای ورزشکاران جوابگوی نیاز استان نیست، افزود: بسیاری از قهرمانان ورزشی ما برای اردوهای مختلف مشقت های سفر و دوری از خانواده را تحمل می کنند در حالیکه ظرفیت برگزاری این اردوها در استان وجود دارد و تنها باید از نظر سخت افزاری امکانات لازم فراهم شود.

بخشی با اشاره به اینکه در این خصوص به جد پیگیر پیست قایقرانی استان هستیم، یادآور شد: شرایط لازم از نظر اکوسیستم در استان فراهم است که امیدواریم با راه اندازی پیست قایقرانی استان بتوانیم امکان پیشرفت و کسب مدال های بیشتری را در این رشته ورزشی فراهم کنیم.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان در پایان با بیان اینکه بانوان ۳۰ درصد از بیمه ورزشی استان را به خود اختصاص داده اند، خاطرنشان کرد: بر اسا س آخرین آمار استان گیلان ۶۹ هزار و ۷۵۱ بانوی ورزشکار سازمان یافته دارد که  بی شک با توجه به حضور فعال بانوان ورزشکار در پارک ها تعداد ورزشکار سازمان نیافته دوبرابر این آمار است.

Share