مسئول اصناف منطقه یک شهرداری رشت عنوان کرد:

شفاف سازی واحدهای صنفی با هدف ایجاد سود فروش کالا

اصناف به عنوان یکی از ارکان اقتصاد در ایران فرآیند تکاملی خود را به تدریج از ادوار گذشته تاکنون طی نموده و اکنون نقش مثمر ثمری در اقتصاد محلات، شهر و در نهایت کشوردارد. شهرداری منطقه یک با هدف ارتقا اقتصاد منطقه در راستای ساماندهی اصناف گام های خوبی برداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس پورناصرانی به اشاره به نقش آفرینی و حضور پررنگ اصناف در چرخه های مختلف اقتصاد اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل مشاغل موجود در محدوده منطقه یک ۶ هزار و ۷۲۵ مورد در انواع رسته های گوناگون در فعالیت می باشند.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه دولت باید بستر مناسب را برای فعالیت اصناف و بازاریان فراهم کند، متذکر شد: در فروش و توزیع قطعاً رعایت انصاف در واحدهای صنفی، یکی از دلایل عمده نمایش اقتصاد مقاومتی است.
وی در ادامه ضمن اشاره به ارزانکده‌های گوناگون صنفی در سطح شهرها، عنوان کرد: برای رسیدن به این اصل باید کاری کرد تا تمامی واحدهای صنفی و فروشگاهی ضمن یکسان سازی و شفاف سازی سود فروش کالا، به سمت انصاف و فروش ارزانکده‌ای حرکت کنند.

وی یادآور شد: بازار باید عرضه و تقاضا را تنظیم کند تا آسیبی در روند بازار بوجود نیاید.

مسئول اصناف منطقه یک نیز با اشاره به اینکه ایجاد توازن محیطی در خصوص نصب تابلوهای صنفی و دیدگاه یکپارچه سازی از مهمترین موئلفه های شهری در خصوص ایجاد محیطی به دور از آلودگیهای بصری در محدوده منطقه یک می باشد، خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۲۸۲ پیشه ایجاد و۱۵۱ پیشه حذف شد و این در حالی است که طی سه ماهه اول سالجاری ۴۸ پیشه ایجاد و ۵۱ پیشه حذف شده است.

ابوذر حقیری از افتتاح ۲۳ واحد صنفی در سال جاری خبر داد و گفت: در سه ماه اول سال جاری ۶۱۶ فیش صنفی صادر و ۳۴۷ فیش صنفی وصول شد اما در طول سال گذشته ۲ هزار و ۷۲۰ فیش صنفی صادر و ۱هزار ۷۷۲ فیش صنفی وصول شد.
وی در پایان بر ساماندهی صنوف و ایجاد تمرکز در کاربریهای مجاز افزود: ایجاد اشتغال از اولویتهای واحد اصناف می باشد.

Share