در منطقه آزاد انزلی

شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین برگزار شد

در این جشنواره ۵۶ اسب کاسپین از استاهای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و قزوین در ۹ رده سنی در مرکز اصلاح نژاد و تولید اسب کاسپین باشگاه سوارکاری تکتاز منطقه آزاد انزلی به نمایش گذاشته شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین و اولین حراج اسب های ترکمن و کاسپین در ایران با حضور شرکت کنندگانی از ۵ استان و با حضور معاونان و مدیران این سازمان، مدیرکل  امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان،مالکان اسب های کاسپین و رییس مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی با جلوه گری اسب های منتخب در باشگاه تکتاز منطقه آزادانزلی برگزار شد.

رییس انجمن اسب ایران در برگزاری این جشنواره گفت: در این جشنواره ۵۶ اسب کاسپین از استاهای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و قزوین در ۹ رده سنی در مرکز اصلاح نژاد و تولید اسب کاسپین باشگاه سوارکاری تکتاز منطقه آزاد انزلی به نمایش گذاشته شدند.

هوشنگ افشاری افزود: اسب کاسپین که جثه ای کوچک و قدرتی همچون دیگر اسب ها دارد قدیمی ترین اسب جهان است که باید در راستای حفظ ، تولید و تکثیر آن تلاش کنیم.

در این مراسم همچنین از هادی ساعی نابغه تکواندوی جهان و پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران به عنوان مالک باشگاه و پرورش دهنده نمونه اسب کاسپین، دکتر محمد تقی ابراهیم پور نویسنده ، محقق و متخصص در زمینه اسب و سوارکاری ،دکتر عبدالجلال قیادی پرورش دهنده نمونه اسب اصیل ترکمن و بابک شکی دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان و تولیدکنندگان اسب کشور تقدیر و تشکر شد.

گفتنی است در کنار این جشنواره برای نخستین بار در گیلان بازار حراج اسب های ترکمن و کاسپین نیز برگزار شد.

Share