از شش دستگاه دیالیز اهدایی به استان گیلان

سه دستگاه دیالیز به بیمارستان آستارا اهدا شد

معاون امور استان های انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور از اهدای سه دستگاه دیالیز توسط یک خیر تهرانی به بیمارستان شهید بهشتی آستارا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، خلیل نکونام در آئین اهدای دستگاه های دیالیز در بیمارستان آستارا گفت: از شش دستگاه دیالیز اهدایی به استان گیلان، سه دستگاه به بیمارستان آستارا داده شد و سه دستگاه برای اختصاص به بیمارستان های نیازمند، در اختیار انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان قرار گرفت.

وی ارزش هر دستگاه دیالیز را ۵۷۷ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: تا پایان ماه جاری، خیر دیگری، یک دستگاه دیالیز به بیمارستان شهید بهشتی آستارا اهدا خواهد کرد.

نکونام اضافه کرد: دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت، در تجهیز مراکز بهداشتی درمانی گام های بلندی برداشته و اقدامات ارزنده خیران سلامت، کمک بزرگی به برنامه های دولت محسوب می شود.

محمد نظری رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آستارا نیز گفت: از ۱۵ دستگاه دیالیز بیمارستان آستارا، سه دستگاه از کار افتاده و در برخی ایام به علت افزایش بیماران، بخش دیالیز با مشکل مواجه می شود که با اهدای سه دستگاه دیالیز، مشکل برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه آستارا بعد از بندر انزلی از نظر تعداد بیماران کلیوی رتبه دوم استان گیلان را دارد، افزود: تعداد بیماران کلیوی آستارا رو به افزایش است و ۶۳ بیمار، تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی این شهرستان هستند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share