نوبخت در جمع شورای دانشگاه گیلان

سقف مالی برای احیای رودخانه‌های رشت وجود ندارد به شرطی‎که این اقدام مهم انجام شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به فراهم سازی زیرساخت های لازم برای تحقق موضوع مهم کارآفرینی توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اهتمام داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در نخستین روز از هفته دولت دانشکده فناوری های نوین عصر امروز با حضور معاون رئیس جمهوری و استاندار گیلان در دانشگاه گیلان افتتاح شد. 

محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در نشستی با استادان دانشگاه گیلان بیان داشت: در اولین ماموریت سازمان برنامه و بودجه بعد از ابلاغ حکم به اینجانب، راهبری و توسعه کشور مدنظر بود.
وی با اشاره به ضرورت کسب جایگاه نخست فنآوری ایران اسلامی در افق ۱۴۰۴ افزود: تا زمان مطرح شده، فرصتی باقی نمانده و باید تک تک برنامه ها به طور کامل مشخص باشد تا بتوان، با رویکردهایی مهم، به اهداف پیش بینی شده برسیم.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: ۳۰ موضوع بخشی و ۱۵ برنامه فرابخشی در برنامه ششم توسعه قرار دارد و باید به نوعی مدیریت پایش این برنامه ها را انجام دهیم.
نوبخت به اهمیت توجه به موضوع کارآفرینی اشاره و اضافه کرد: لازم است در یک فضای فراجناحی و اشتراک نظر برای توسعه، برنامه راهبردی تدوین کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت و نیز وضعیت نامناسب پسماندها و زباله در جنگل های سراوان این شهر گفت: در دولت یازدهم، ۵۰ میلیارد تومان به صورت علی الحساب برای احیای رودخانه های یادشده تخصیص یافت و در همان زمان هم اعلام کردم سقفی برای اتمام این پروژه نداریم به شرط آنکه، این اقدام مهم انجام شود.
نوبخت به اهمیت نقش آفرینی دانشگاهیان در این زمینه اشاره و اضافه کرد: استادان دانشگاه ها به طور عملی و علمی، موضوعات اشتغال، تولید و کارآفرینی را دنبال کنند.
معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام ایران اسلامی، دوران پرافتخار دفاع مقدس، شهدای دولت بخصوص رجایی و باهنر گفت: باید همچنان پیمان خود را با شهدا به خاطر داشته باشیم و فراموش نکنیم که امروز هم باید در میدان عمل با همان جدیت عمل کنیم.
وی ادامه داد: مردم، در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، رأی کم نظیری به حجت الاسلام روحانی دادند و مسئولیت ما بویژه برای اشتغال زایی سنگین تر است.

فرصت های جدیدی برای همکاری بیشتر دانشگاه و دستگاه های اجرایی فراهم شده است

محمدعلی نجفی عصر پنجشنبه در جریان نشست استادان دانشگاه گیلان با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری بیان داشت: عمده تلاش ما این بوده که در دولت یازدهم از حضور اساتید دانشگاه گیلان بهره مند شویم.
وی ادامه داد: پیشتر شاهد جدایی بین دانشگاه و حوزه صنعت گیلان بودیم که در بدو آغاز به دولت یازدهم، بخشی از منابع پژوهشی استان برگشت داده شد.
استاندار گیلان تاکید کرد: باید در اقتصاد دریامحور، نگاه به استفاده از فرصت های دریا و ظرفیت خوب ایجاد شده بین دانشگاه ها، پژوهشکده ها و دستگاه های اجرایی استان اهتمامی فزون تر داشته باشیم و حضور اساتید در کنار مدیران اجرایی بیشتر شود.
نجفی خاطرنشان کرد: با آماده سازی زیر ساخت ها و کمک های موثری که دولت انجام داده، فرصت های جدیدی برای همکاری بیشتر دانشگاه و دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف مدنظر و توسعه استان فراهم شده است.

Share