رئیس سازمان برنامه و بودجه در سخنرانی بین الصلاتین:

زیرساخت های گیلان تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می شود | بر مشکلات گیلان واقف هستم

رئیس سازمان برنامه و بودجه سعی داریم تا پایان دولت دوازدهم زیرساخت های گیلان را به وضعیت مطلوبی برسانیم و فرصت های شغلی در این استان ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دکتر محمدباقر نوبخت در سخنرانی بین الصلاتین که به مناسبت هفت دولت در مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به تقارن هفته دولت با آغاز به کار دولت دوازدهم، اظهار کرد: با حضور در گلزار شهدای رشت با همرزمان عزیزم در دوران دفاع مقدس تجدید میثاق کردم و از شما نمازگزاران التماس دعا دارم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز حضور در جبهه دولت را به مثابه حضور در جبهه های دفاع مقدس دانست و افزود: خود را مقید به حضور در گلزار شهدا می دانم تا این بزرگواران بر ما عنایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه منابع دولت دوازدهم از چهار سال گذشته نیز کمتر است، تصریح کرد: امروز منابعی که برای توسعه در اختیار کشور قرار دارد به کمتر از نصف تقلیل پیدا کرده و هر بشکه نفت که در سال ۹۲، ۱۰۴ دلاری فروخته می شد، اکنون بشکه ای ۴۷ دلار به فروش می رسد. در واقع حجم منابع کشور از ۲۵۱ میلیارد دلار به ۱۵۷ میلیارد دلار رسیده است.

نوبخت پاسخگویی به نیاز اشتغال جوانان را دشوار دانست و عنوان کرد: بنده رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هستم و به همه استان ها سفر می کنم لذا در دولت دوازدهم برای هر استان با توجه به شرایطی که دارد، سهمی قائل شده ایم. مسئله زیرساخت ها اولویت استان گیلان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول راه آهن، آزادراه و محورهای داخلی گیلان را از جمله این زیرساخت ها خواند که با تکمیل شود و گفت: سعی داریم تا پایان دولت دوازدهم زیرساخت های گیلان را به وضعیت مطلوبی برسانیم و فرصت های شغلی در این استان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تعریف بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در گیلان با حضور مدیران عامل بانک ها خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شده کارخانه های نیمه راکد با استفاده از سرمایه در گردش فعالیت کنند و جوانان مشغول شوند. در اولین روز از هفته دولت تعدادی از این کارخانجات را در شهرک صنعتی رشت افتتاح کردیم که برای بالغ بر ۲۱ هزار جوان اشتغالزایی صورت می گیرد.

نوبخت با بیان اینکه بر مشکلات گیلان واقف هستم، ایجاد اشتغال برای جوانان را جزو تعهدات خود دانست و اضافه کرد: بنده چهار دوره نماینده گیلان بوده ام و امروز نماینده کل منطقه شمال در دولت هستم. کل اعتبارات و همه برنامه های اجرایی در کشور با مجوز سازمان برنامه و بودجه انجام می شود و لذا این مدیریت کار بسیار سختی است، اما به خداوند اتکال داریم تا بتوانیم گره ها را باز کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به اختصاص اعتبارات زیست محیطی به ویژه برای رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت اشاره کرد و یادآور شد: اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه های ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است و در حال اجرا هستند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share