کاندیدای شهرداری رشت برنامه خود را ارائه کرد

زالفی: رشت باید نشاط داشته باشد و ما نوکر مردم هستیم| علیپور: مردم نوکر نمی‌خواهند

کاندیدای شهرداری رشت یادآور شد: اگر ما نتوانسیم زیرساختها را درست کنیم و مدیران پاک دست را به جایگاهی ببریم هر برنامه هایی با شکست روبرو میشود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دستور جلسه امروز شورای شهر رشت اعلام برنامه کاندیدای شهرداری رشت بود.

محمد زالفی کاندیدای تصدی شهرداری رشت در این جلسه با تبریک شروع به کار شورای پنجم رشت اظهار کرد: بنده متولد املش هستم و در سن ۱۹ سالگی وارد انجمن اسلامی شدم.

وی با اشاره به تحصیلات خود گفت: در دانشگاه تهران درس خواندم و در زمان دانشجویی با توجه به متاهل بودم به جنگ رفتم و بعد از پایان تحصیلات به جهادسازندگی رفتم.

فرماندار سابق شهرستان های گیلان با بیان اینکه تقریبا همه پهنه گیلان را می‌شناسم، تصریح کرد: در دوران مسئولیت خود حهادسازندگی را داشتم اشکورات را شکافتیم!

وی افزود: بعد از دو سال که در جهاد بودم به عنوان مسئول عمران جهاد انتخاب شدم و بعد از آن فرماندار رودبار شدم و در زمان زلزله رودبار انجا بودم. در آن زمان هاشمی رفسنجانی با استقبال بد مردم مواجه شد اما بعد از دوسال مردم منطقه از او تقدیر کردند.

زالفی با بیان اینکه در آن زمان منطق ما دفاع از حقوق مردم یود تصریح کرد: فرمانداری خانه مردم است و رابطه صمیمی با مردم داشتیم. از نظر من برنامه را ادمها باید انجام دهند نه کاغذها!

کاندیدای شهرداری رشت یادآور شد: اگر ما نتوانیم زیرساختها را درست کنیم و مدیران پاک دست را به جایگاهی ببریم هر برنامه هایی با شکست روبرو میشود.

وی شوراها اصل مغفول مانده قانون اساسی عنوان کرد و افزود: وقتی کوچه ها و خیابانها ما با نام شهدا است ما باید بترسیم از تصمیماتی که به نفع اشخاص می‌گیریم.

شهر رشت باید نشاط داشته باشد / نوکر کردم هستیم

زالفی گفت: اعتقاد دارم بتواند به نقطه ای برسیم که شهر ما جز بهترین ها باشد. کار مدریریت این است که باید برنامه درست داسته باشد و کنترل و پالایش کند.

وی افزود: ما باید بتوانیم انسانهای شایسته و فرهیخته را در راس کار قرار دهیم و باید منافع مردم را در نظر بگیریم و باید شجاعت تغییر را داشته باشیم.

دستیابی به توسعه پایداری، افزایش درآمدها، ارتقای شرایط کار و زندگی، بسترسازی برای ارتباط توسعه حمل و نقل، توسعه فضای سبز، ارتقای مدیریتی،  تقویت همکاری محلی، منطقه ای و بین المللی، بسترسازی به منظور جذب سرمایه گذاری از مله اهداف زالفی بود.

فرماندار اسبق شهرستان رشت با بیان اینکه در افق ۱۴۰۰ رشت، شهری پیش رو و هوشمند است، تصریح کرد: باید شهروندگرا باشیم و به حقوق شهروندی احترام بگذاریم. ما برای مردم کار میکنیم و رضایتمندی مردم را در پیش بگریم.

زالفی با بیان اینکه رشت باید محل اقامت گردشگران باشد، افزود: باید شهر رشت نشاط داشته باشد، توجه به فرهنگ و موسیقی از ارکان ایجاد نشاط است

وی خود را نوکر مردم دانست و گفت: باید کارمندان تکریم شده داشته باشبم تا ارباب رجوع را تکریم کنند. توانمند سازی از زنان از برنامه های بنده است و باید در شهرداری از پتاسیل انها استفاده کنیم

زالفی افزود: رشت باید یک شهر بین المللی تعریف شود ما منابع خوبی داریم اما مصارف چطور باید انجام شود ؟

وی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، بازگشایی خیابان ها را از اولویت های خود عنوان کرد و افزود: از سال ۷۷ تا امروز هیچ کاری انجام ندادیم.

سوالات اعضای شورا و پاسخ زالفی

حجت جذب از زالفی پرسید: شما در زمان مدیریت خودتان چه کار کردید؟ و الان چه کارهایی میخواهید انجام دهید با ایرادهایی که گرفتید و این مشکلات از زیرساختهای نادرستی بود که شما در آن زمان مدیریت شهر را برعهده داشتید ؟

رمضانپور دیگر عضو شورا از محمد زالفی پرسید: شما به عنوان جهره شاخص اصلاح طلبان هستید و هیچ کس منکر این نخواهد بود. این جبهه در تحکیم انقلاب موثر بود و سوال بنده این است که آیا درب اتاق شما فقط برای اصلاح طلبان باز است یا از اصولگراها نیز استفاده می‌کنید؟

شکریه دیگر عضو شورا از زالفی پرسید: آیا شروع کار به شما به صورت هم سطح و هم زمان خواهد بود یا اولویت بندی دارید ؟

علیپور دیگر عضو شورا گفت: ابتدا باید بگویم مردم نوکر نمی‌خواهند. شما چطور میخواهید خدمتگذار مردم باشید؟

زاهد دیکر عضو شورا پرسید: عقب ماندگی استان دلایل مختلفی دارد این سوال برای من هم است که چرا استان و شهر عقب است؟
اما در مورد اینکه شما گفتید نوکر هستید و دوستان نباید این حرف شما را تفسیر کنند چرا که بنده در جریان خدماتی که کردید هستم برای همین سرپا می ایستم و از شما تشکر میکنم.

زالفی در پاسخ به این سوالات گفت: ما خیلی از اهداف فاصله داریم. در آن دوره منتقد بودیم و در فضایی قرار گرفتیم که به صحبتها عمل نشد و شایسته سالاری انجام نمیشد. حق نداریم شرعا کسانی که شایسته نباشند فقط به علت هم فکر بودن از او استفاده کنیم زیرا این درست نیست. باید از همه تفکرها استفاده شود و شایسته سالاری باشد. زمان حضور بنده در فرمانداری، بخشدار من از طیف و جناح من نبود.

وی افزود: خط آهن در دولت اصلاحات کلنگ خورد و در هنگام سفر رهبری ایشان گفتند کلنگش را باید خاتمی بزند چون برای این طرح خیلی زحمت کشبد

زالفی با بیان اینکه شهرداری جای سیاسی کاری نیست تصریح کرد: شهرداری متعلق به شهروندان رشت است و اگر بنده شهردار باشم مدیرانی استفاده میکنم که شایسته باشند و به تفکرشان کاری ندارم.

وی افزود: شورا اسلامی شهر به شهرداری مشرف است و باید شهرداری را هدایت کنند و اگر هم نظر با شورا نباشد حقوقش حرام است. میخواهیم که شورا مسیری داشته باشد که شورای شهرداری نباشد و شورای رشت باشد.

گفتنی است زالفی بیش از دیگران صحبت کرد و علوی رئیس شورا در این رابطه گفت: برای حفظ شان ایشان وقت بیشتری به او دادیم!

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share