امام جمعه انزلی در خطبه های نماز عید قربان

رونق اقتصادی با این شیوه متداول بانکداری شدنی نیست | بانک‌ها فقط برای خودشان کار می کنند

امام جمعه انزلی در خطبه های نماز عید سعید قربان گفت: حج مایه عظمت و وحدت امت اسلامی بوده و به وبژه وقوف در عرفات، مشعر و منا از مصادیق بارز این وحدت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز سعید قربان خاطر نشان کرد: انسان ها و حجاج با قربانی کردن تقرب و تسلیم بودن خویش را به خداوند اعلام می کنند و در واقع این کار یکی از مظاهر سر بریدن طمع و هوای نفس است.

وی با تبریک عید سعید قربان به مردم مومن و قهرمان انزلی، درک حکمت عید قربان را، راهگشای عرصه های مختلف زندگی قردی برشمرد و تاکید کرد: ایثار عظیم حضرت ابراهیم (ع) و قدردانی بزرگ الهی از آن پیامبر حق، نماد این حقیقت حکمت آمیز است که پیمودن راه تعالی و پیشرفت و عروج، بدون گذشت و ایثار امکان پذیر نیست.

خطیب جمعه انزلی همچین افزود: عید قربان، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است. این روز یادآور خاطره ای از زمان های بسیار دور است. در آن مبارک لحظه ای که پدر، فرزند خویش را برای لبیک به ندای ملکوتی حق به قربانگاه می برد تا فرمان الهی را با تمامی وجود به انجام برساند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز بانکداری اسلامی تصریح کرد: روز بانکداری اسلامی بدون ربا، یادآور این موضوع است که بانکهای ما باید فعالیت هایشان بدون شبه ربا باشد که عدم توجه به این موضوع مشکلات فراوانی را برای مردم ما پدید آورده است.

وی با بیان اینکه بانک ها به جای خدمت به مردم به بنگاه اقتصادی تبدیل شده اند گفت: امروزه بانک ها فقط برای خودشان کار می کنند و خدمت به مردم دیگر برای آن ها اهمیتی ندارد ، در بانک ها برای افراد معمولی بروکراسی شدید اداری وجود دارد و در عین حال افرادی که ارتباطات خاصی دارند عموما به راحتی وام های کلان می گیرند و برگشتی در کار نیست.

امام جمعه بندر انزلی در ادامه خطبه های عید سعید قربان خود به فعالیت های شورای عالی فقهی نیز اشاره و اظهار کرد: وام هایی که داده می شود اگر نگوییم ربا در آن است حداقل شبهه ربا در آن وجود دارد، تلاش ها و فعالیت های شورای عالی فقهی در سیستم بانکی نافذ نیست، این سیستم بانک داری حتی به سخنان و مصوبات دولت و همچنین رئیس بانک مرکزی هیچ توجهی نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالجواد شمس الدین با تاکید بر اینکه ربا جنگ علنی با خداست خاطر نشان کرد: ما که مدعی اسلام هستیم باید در مسائل بانکداری این موضوعات را بیشتر از کشورهای دیگر رعایت کنیم.

وی همچنین به موضوع وام ازدواج جوانان نیز اشاره کرد وگفت: اگردولت علاقه دارد که به جوانان کمک کنید باید به جوانان وام های بلاعوض دهد، اگر این مهم اتفاق افتد هم تشویق خواهد بود و هم ثواب فراوان دارد.

خطیب جمعه انزلی در پایان تاکید کرد: هیچ تلاشی در راه رونق اقتصادی کشور با این شیوه متداول بانک داری شندنی نیست، امیداریم دولت به رفع این نقص بزرگ بیشتر توجه کرده و با یک حرکت انقلابی و جهادی مشکلات مردم را رفع کند.

Share