امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه:

راندمان کاری نیروی دولتی کمتر از نیم ساعت است | جلوی رفتارهای منفعت‌طلبانه و رانت‌جویانه را می‌گیرم

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به اتفاقات پس از مراسم تحلیف شورای شهر آستانه‌اشرفیه گفت: جلوی رفتارهای منفعت طلبانه و رانت جویانه را به شدت خواهم گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ساجدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، بابیان اینکه مردم با شهرداری آشتی کرده و صمیمی شده‌اند، اظهار کرد: پیش‌داوری نمی‌کنم، اما اعلام می‌کنم جلوی رفتارهای خودخواهانه، منفعت طلبانه، خودسرانه و رانت جویانه را به‌شدت خواهم گرفت و درعین‌حال توصیه من این است که به انتظارات مردم توجه کنند و با مسئولان مشورت کنند؛ مانند شورای بخش کیاشهر که از این مشورت بهره‌برداری کردند.

وی ضمن تبریک چهارم شهریور روز کارمند، گفت: به کارمندان عزیز توصیه می‌کنم در محل کار خود ارباب‌رجوع را تکریم کنند، مردم‌دار باشند، از بیت‌المال محافظت کنند و رعایت قانون را سرمشق کارهای خود قرار دهند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه در سالهای پشت سر هم ۷۰ درصد بودجه سالانه کشور بودجه جاری است، خاطرنشان کرد: بودجه جاری یعنی بودجه طرح‌های غیر عمرانی و ۷۰ درصد این بودجه پرسنلی است.

ساجدی بابیان اینکه اخیراً اوضاع اقتصادی دولت خوب نبود، افزود: به همین دلیل بودجه‌های عمرانی کمتر بود و سهم بودجه‌های جاری به ۹۰ درصد رسید که دولت برای تأمین هزینه‌های ضروری کشور، ذخایر ملی که مهم‌ترین آن مواد خام و نفت است را می‌فروشد که در این صورت باید بدنه حقوق‌بگیر که همان کارمندان و کارشناسان هستند بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

وی با انتقاد از راندمان کاری کارکنان دولت، تصریح کرد: بسیار در مقالات علمی مطرح می‌شود و در جامعه نیز مشهور است که در یک روز راندمان کاری نیروی دولتی ما کمتر از نیم ساعت است، یعنی دولت با این سختی پول به دست بیاورد، بخش عمده‌اش را صرف بودجه‌های پرسنلی و جاری شود و بعد راندمان نیم ساعت در روز باشد، خب دولت حقوق را پاکت بزند و تقدیم کند که بهتر است.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه درباره رعایت وجدان کاری و خودارزیابی در کار گفت: در برخی از ادارات تفاوت آشکاری بین میزان پرداختی حقوق به کارمندان وجود دارد که این تفاوت گاهی به ۱۰ برابر هم می‌رسد، این در نظام اسلامی پسندیده و مورد تأیید نیست و این مسئله باید از طریق اصلاح و بازنگری قوانین اصلاح شود، درعین‌حال ارزیابی صورت بگیرد تا نظام ما را در مسیر کار آیی و افزایش بهره‌وری جلو ببرد،

ساجدی بابیان اینکه باید به وجدان کاری عمل کنیم، افزود: در این راستا ما وظیفه‌داریم خودارزیابی کنیم و به توصیه قرآن که دستور داده است به‌حساب خود برسیم قبل از این‌که به‌حسابمان رسیدگی شود.

وی ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ابراز کرد: بعد از جنایت منافقین در هفتم تیرماه در دفتر حزب جمهوری اسلامی، دو نفر از خدمت‌گزارترین و مردمی‌ترین نیروهای انقلاب را از ملت ایران گرفتند که در تقویم ما این روز را روز مبارزه با تروریست نام‌گذاری کرده‌اند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره خدمات شهید رجایی در مدت‌زمان کوتاه مسئولیت خود، خاطرنشان کرد: شهید رجایی زمانی که برای سخنرانی در سازمان ملل در مقابل سایر اعضا قرار گرفت؛ آثار شکنجه‌های ساواک بروی پاهای خود را به سایرین نشان داد تا همگان ببینند چه جنایت‌هایی توسط نظام شاهنشاهی در ایران انجام‌شده است.

ساجدی، تعهد و انجام کار جهادی را برجسته‌ترین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد و گفت: قبل از اینکه شخصیت سیاسی و مدیریتی آن‌ها برجسته باشد، شخصیت مردمی و فرهنگی این شهدا مشهور بود و در عین متانت و آرامش؛ کار جهادی پرحجم را با تکیه‌بر ایمان و تعهد الهی و انقلابی و بدون خستگی انجام می‌دادند.

وی به سخن امام خمینی (ره) درباره شهید رجایی اشاره کرد و گفت: رهبر کبیر انقلاب فرمودند «عقل رجایی از علمش بیشتر است» یعنی تعهد و پایبندی عملی آن بالاست و آنچه می‌داند بدان عمل می‌کند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به خیانت‌های منافقین به کشور، خاطرنشان کرد: منافقین با به شهادت رساندن رجایی و باهنر به مقاصد خود نرسیدند و به دامن دشمنان پناه بردند و با صدام همراهی کردند.

ساجدی بابیان اینکه منافقین به‌عنوان بسیجی عملیات‌های ما را به دشمن لو می‌دادند، افزود: این کوردلان گاهی در اردوگاه دشمن بی‌سیم رزمنده‌های ما را شنود می‌کردند و به خاطر تمام این خوش‌رقصی‌ها موردحمایت دشمن دیرینه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند.

وی با اشاره به ملاقات در روزهای گذشته رهبران تروریست‌ها با نمایندگان کنگره آمریکا، گفت: کسینجر پیر سیاست دنیا گفته است اگر می‌خواهید جلوی نفوذ جمهوری اسلامی در دنیا را بگیرید داعش را حفظ کنید.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام باقر (ع) تصریح کرد: این امام بزرگوار به دلیل علم فراوانی که داشتند، به باقرالعلوم یعنی شکافنده علوم معروف شدند.

ساجدی بابیان اینکه امروزه توسعه مرزهای دانش، تولید و ترویج علم یکی از مهم‌ترین مسائل مدیریت کلان بشری است، گفت: برخورداری از منابع طبیعی مهم‌ترین مؤلفه اقتدار ملی کشورها بود، در دوره‌ای دیگر قدرت صنعتی و درزمانی نیز نیروهای مسلح مؤلفه محوری قدرت کشورها بود، اما امروز علم و دانش و پیشرفت علمی مؤلفه اصلی است.

وی بابیان اینکه شیعیان می‌بایست پیشتاز در یادگیری و تشنه کسب علم و دانش باشند، ابراز کرد: دشمنان تلاش می‌کنند به‌منظور وابسته کردن وابسته کردن؛ ما را از علم‌اندوزی و پیشرفت در دانش بازدارند و به همین دلیل ما را متهم به تولید سلاح هسته‌ای می‌کنند.

Share