دیارمیرزا گزارش می‌دهد

رئیس و اعضای هیات رئیسه شورای شهرستان فومن مشخص شدند

انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان فومن با حضور معاون فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان فومن با حضور معاون فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.

در این مراسم فرهاد نیک نهاد با اکثریت آرای اعضا بعنوان نماینده شورای شهرستان فومن در شورای عالی استان گیلان انتخاب شد.

همچنین مهدی صالحی نیز با اکثریت آرای اعضا به عنوان رییس شورای شهرستان فومن انتخاب شد.

در ادامه این مراسم علی اکبر کرم پور بعنوان نائب رییس، فرهاد نیک نهاد بعنوان سخنگوی، خانم آلیانی بعنوان منشی خزانه دار و علیرضا علیدوست نیز به سمت منشی شورای شهرستان فومن شدند.

شوراها به خواسته های مردمی رسیدگی کنند

محمدجواد عامر در نشست انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهرستان فومن با بیان اینکه شورا ها نماینده مردم برای پیگیری کاستی های آن ها هستند، گفت: مسئولان باید با نمایندگان مردم همکاری ویژه ای داشته باشند.

معاون‌ فرماندار فومن با اشاره به اینکه شوراها در قانون جایگاه ویژه دارد، متذکر شد: شوراها نیز باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی با تصریح براینکه اگر وظایف در مسئولیت ها به درستی انجام شوند، کارها به درستی پیش می رود، افزود: شوراها باید با حمیت و اتفاق نظر بیشتر به خواسته های مردمی رسیدگی کنند.

فرهاد نیک نهاد در ادامه این نشست، رسیدگی به مصوبات شوراها و برطرف سازی اختلافات بین شوراها ها را از وظایف شورای شهرستان دانست و گفت: شورای شهرستان نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسئولان شهرستان است.

وی با تصریح براینکه شوراهای شهر و روستای شهرستان باید بیش از پیش تقویت شوند، خاطرنشان کرد: تجلیل و تکریم از شوراهای روستاها موجب افزایش انگیزه آن ها خواهد شد.

نیک نهاد با اشاره به اینکه شوراها و دهیاران در روستاها بی ادعا و بدون درآمد برای مردم خدمت رسانی می کنند، خاطرنشان کرد: از برخی تخلفات شوراها و دهیاران در مناطق شهرستان باید جلوگیری شود.

این عضو شورای اسلامی شهرستان فومن با یادآوری اینکه ادارات باید جایگاه شوراها را ارج بدارند، متذکر شد: شورا ها نمایندگان مردم مناطق خود برای حل و پیگیری مشکلات و خواسته های قانونی هستند.

این مسئول با تصریح براینکه هیچ گونه تحمیلی در انتخابات هیات رئیسه این شورا وجود ندارد، افزود: نظر جمعی مهمترین و محترم ترین نظر خواهد بود.

بیشتر شوراها به شورای شهرداری تبدیل شده‌اند

علیرضا علیدوست با بیان اینکه در عدم موفقیت های شوراها باید آسیب شناسی شود، افزود: بیشتر شوراهای شهر به شورای شهرداری یا شورای دهیاری تبدیل شده‌اند.

وی با تصریح براینکه برخی شوراها حتی در حد شورای شهرداری نیز نیستند، خاطرنشان کرد: بعضی از شورا ها با دوری از قانون به مردم پشت کرده و همراه مسئولان دولتی شده اند.

این مسئول با اشاره به اینکه شوراها نیازمند ضمانت اجرایی هستند، گفت: جایگاه شورا ها از برخی دستگاه های اداری نا دیده گرفته می شود.

علیدوست با یادآوری اینکه شورا ها باید دردخواه مردم باشند، متذکر شد: شان شوراها در سالیان گذشته دیده نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهرستان فومن با بیان اینکه جایگاه بالای شوراها مورد استفاده قرار نگرفته است، افزود: برخی ادارات از ارائه خدمات به مردم که بابت آن هزینه دریافت می کنند، سر باز می زنند.

وی با تصریح براینکه شهرداری پاسخگوی کم کاری همه ادارات خدمات رسان شهر شده است، اضافه کرد: پس از گذشت ۱۸ سال از عمر شورا ها، باید از قدرت شوراها در خدمت رسانی به مردم بیشتر استفاده کرد.

علیدوست شورای شهرستان را عصاره شوراهای شهر و روستاهای شهرستان دانست و افزود: در گذشته برای شوراها جایگاهی دیده نشده است.

عضو شورای شهر فومن با تاکید براینکه شوراها باید مطالبه گر باشند، گفت: شوراها نماد مردم سالاری هستند که باید به آن ها توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال قانون گستری هستیم، ادامه داد: هدف ما از حق خواهی و انتفاد از مسئولان تقابل با آن ها نیست.

شوراهای شهر باید پشتیبان شورای شهرستان باشند

خانم آلیانی در ادامه با اشاره به اینکه در مشکلات و برنامه ها، تصمیم گیری های کلان شهرستانی به شوراها اهمیت داده نمی شود، گفت: مسئولان دولتی باید دیدگاه خود را نسبت به شورا ها تعویض کنند.

وی با تصریح براینکه شوراها خدمت رسان مردم هستند، افزود: اگر جایگاه شوراها ارج نهاده شود موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

مهدی صالحی همچنبن شورا را یک نهاد نظارتی دانست و افزود: هرساله همایش شوراهای شهر و روستای فومن برای اعتلای جایگاه شوراها برگزار شده است.

این مسئول با تاکید براینکه شوراهای شهر نیز باید پشتیبان شورای شهرستان باشند، ادامه داد: هدف شورا ها خدمت به مردم و نطارت بر اجرای دقیق قوانین است.

این عضو شورای اسلامی شهرستان فومن با تاکید براینکه هرساله به اهمیت و جایگاه شورا ها افزوده می شود، خاطرنشان کرد: قانون و رعایت دقیق آن باید سرلوحه اقدامات همه ما باشد.

Share