مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد:

دختر نوجوان اصفهانی در ساحل لاهیجان غرق شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: دختر نوجوان ۱۱ ساله اهل اصفهان به‌علت عدم آشنایی به فنون شنا در ساحل دریای «سحرخیزمحله» لاهیجان غرق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مهدی ولی‌پور اظهار داشت: عصر دیروز تیم امداد و نجات طرح ساحلی لاهیجان بعد از تماس و اطلاع رسانی مردمی به سامانه ۱۱۲ مبنی بر غرق شدن یک نوجوان ۱۱ ساله به ساحل دریای «سحرخیزمحله» شهرستان لاهیجان اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: این دختر نوجوان ۱۱ ساله اهل اصفهان به‌علت عدم آشنایی به فنون شنا در ساحل دریای محله سحرخیزمحله لاهیجان غرق شد که بعد از یک ساعت جستجو با قایق نجات و پیکر بی‌جان او در دریا پیدا شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیدا شدن این نوجوان غرق شده بلافاصله عملیات احیاء توسط فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ که در محل حادثه حاضر شده بودند آغاز شد گفت: بعد از عملیات احیاء غریق توسط آمبولانس ۱۱۵ به مرکز درمانی انتقال یافت.

ولی‌پورخاطرنشان کرد: در ۹ شهرستان استان گیلان طرح امداد و نجات ساحلی دریا و نقاط خطرپذیر توسط جمعیت هلال احمر به کمک ناجیان غریق و دیگر نهادهای مرتبط پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اعلام کرد: ۱۰۰ نفر از امدادگران در نقاط ساحلی و طرح دریا با ۹ دستگاه آمبولانس و خودروهای پشتیبان و موتورسیکلت به خدمت رسانی به مردم می‌پردازند.

وی عنوان کرد: از ابتدای طرح تابستانه امداد و نجات یعنی اول تیرماه ۹۶ تا به امروز ۳۹ نفر مصدوم توسط جمعیت هلال احمر گیلان به مراکز درمانی انتقال داده شده و ۲۵۴ نفر به‌صورت سرپایی امدادرسانی و درمان  شدند.

Share