استاندار گیلان:

خاطرات شهدای گیلانی مدافع حرم منتشر شود

نجفی خطاب به خانواده شهداء گفت: شایسته است اگر خاطراتی از شهداء مدافع حرم موجود است بصورت کتاب تهیه شود تا نسل جدید بتوانند از آن بهره ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: خاطرات شهدای گیلانی مدافع حرم منتشر شود

 دکتر نجفی در این نشست با تبریک عیدغدیرخم؛ عید امامت و ولایت اظهار کرد: انقلاب اسلامی با نام امام خمینی (ره) و شهدای راه امام عجین است.

وی گفت: حفظ عزت، استقلال و اقتدار کشورمان از خطوط قرمز ما است و ما وظیفه داریم برای حفظ ارزش های اصیل ایران اسلامی که مصداق آن در سیمای زندگی شهدای بدو انقلاب تاکنون قابل مشاهده است، تلاش کنیم و همواره یادآور رشادت ها و ایثارگری های آن ها باشیم.

استاندار گیلان این وظیفه مهم را متوجه دولت مردان و صاحب منصبان دانست و خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهداء محدود به زمان خاصی نیست و بایستی همواره در دستور کارمان باشد؛ بنده به شخصه در حد توانم انجام وظیفه نموده و این کار را ادامه خواهم داد.

دکتر نجفی  تصریح کرد: البته بهتر است در ایام مختلف به شهداء مربوط به همان ایام بطور ویژه پرداخته شود.

وی خطاب به خانواده شهداء گفت: شایسته است اگر خاطراتی از شهداء مدافع حرم موجود است بصورت کتاب تهیه شود تا نسل جدید بتوانند از آن بهره ببرند.

وی بابیان اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و ارائه واحدهای درسی برای دانشجویان از کارهای بسیار نیک و مطلوب است، گفت: نتیجه این کار خوب فرهنگی و نهادینه‌سازی آن در درازمدت تاثیرگذار است.

دکتر نجفی افزود : هفته دفاع مقدس امسال با ماه محرم مقارن شده است و باید دقت بیشتری در برگزاری برنامه‌ها داشته باشیم.

 استاندار گیلان  افزود: این تقارن فرصت و ظرفیت مناسبی را برای ترویج فرهنگ حماسی و عاشورایی ایجاد می‌کند که امیدواریم شاهد رحمت و برکات الهی در استان شویم.

Share