دیارمیرزا گزارش می‌دهد

حواشی جلسه شورای شهر رشت؛ از غیبت یک عضو شورا تا شعرخوانی کاندیداها

 دو جلسه علنی شورای شهر رشت با دستور بررسی برنامه های کاندیداهای شهرداری رشت به پایان رسید اما این جلسات خالی از حاشیه هم نبود

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دو جلسه علنی شورای شهر رشت با دستور بررسی برنامه های کاندیداهای شهرداری رشت به پایان رسید و اعضای شورا طبق وعده قبلی فردا دوشنبه (۱۳ شهریور) شهردار رشت را انتخاب خواهند کرد(گزارش تصویری جلسه)

اما این جلسات خالی از حاشیه هم نبود که بصورت گذرا به آن اشاره می کنیم.

* درحالی که انتظار می رفت تمام اعضای شورا در هنگام سخنرانی کاندیداها حضور داشته باشند حامد عبداللهی هنگام اعلام برنامه های مسعود نصرتی در صحن حضور نداشت و صرفا در هنگام سخنرانی مسعود کاظمی حاضر بود.

* در جلسه امروز نیز هنگام سخنرانی کاندیداها شاهد خنده های گاه و بیگاه اعضای شورا و بچ پچ آنها بودیم و همچنین جلسه نیز با بیش از یک ساعت تاخیر آغاز شد.

* همانگونه که انتظار میرفت مسعود نصرتی با سابقه ۲۰ ساله حضور در مدیریت شهری با برنامه مسلط تر از سایر کاندیداها حاضر شده بود.

* درست برخلاف نصرتی که بسیار واقع گرا صحبت می کرد، کاظمی در اعلام برنامه های خود(اینجا را بخوانید) مواردی را مطرح کرد که بیشتر انتزاعی بود و به نظر نمی رسد که قابلیت اجرایی داشته باشد، تا جایی که حتی رمضانپور هم خطاب به کاظمی گفت:« اظهارات شما آرمان شهر است».

* همانند جلسه گذشته محمدحسن علیپور کاملا جدی وارد میدان شد و همانگونه که در جلسه پیشین نسبت به عملکرد زالفی فرماندار اسبق رشت معترض بود و خطاب به او گفت که «مردم نوکر نمی خواهند و بگویید چگونه می خواهید خدمت کنید»، در جلسه امروز نیز خطاب به کاظمی که سابقه ۴ سال حضور در شورا را دارد گفت: که چه کاری در این ۴ سال با حضورش در شورا برای مردم انجام داده که بخواهد حالا شهردار رشت شود. گفتنی است علیپور طی چند جلسه اخیر نشان داده که از شجاعت خوبی برخوردار است و برخلاف جوسازی صورت گرفته می تواند نماینده واقعی مردم در شورای شهر رشت باشد.

* درحالی که اعضای شورا بر موضوعات کوچکی نظیر بومی بودن، آسفالت، حقوق پرسنل و نحوه انتخاب مدیران تمرکز کرده بودند، مسعود نصرتی نشان داد که افکار بزرگی در سر دارد و از یک سو فعالیت های عمرانی و پرداخت حقوق پرسنل را یک وظیفه عنوان کرد و از سوی دیگر گفت در صورت اینکه شهردار رشت شود حتما در رشت سکونت پیدا خواهد کرد و در انتخاب معاونین نیز شایسته سالاری را ملاک عمل قرار خواهد داد.

* مسعود نصرتی در سخنان پایانی خود گفته بود که هنگام خداحافظی از شهرداری قزوین همکاران او اشک ریختند و از رفتنش ناراحت شدند. موضوعی که به گونه ای دیگر امیرحسن علوی نیز آن را تائید کرد و گفت: وقتی در قزوین برای شنیدن برنامه های وی رفتیم کارکنان شهرداری آنجا درخواست می کردند که این کار را نکنید و اجازه دهید در قزوین بماند.

*اشعار خوانده شده توسط کاظمی و نصرتی نیز جالب بود. کاظمی سخنان خود را با این شعر پایان برد: « تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن
به دَمی یا دِرَمی یا قلمی یا قدمی» نصرتی نیز این شعر را خواند:« هر لحظه که تسلیمم در کارگه تقدیر /آرامتر از آهو ،بی باک تر از شیرم /هر لحظه که می کوشم در کار کنم تدبیر /رنج از پی رنج آید ،زنجیر پی زنجیـر»

 

Share