مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان:

حدود ۶ درصد مردم در گیلان به ورزش مشغولند | از میانگین کشوری جلوتر هستیم

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: وجود بیش از ۱۴۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان گیلان با قریب دو و نیم میلیون نفر جمعیت نشان دهنده فعالیت ورزشی حدود ۶ درصد مردم استان است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مسعود رهنما روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری هفتمین دوره آموزش بین المللی مدیریت و رهبری ورزش همگانی کشور اظهار کرد: میانگین ورزشکاران سازمان یافته در سطح کشور باید پنج درصد باشد که این رقم در گیلان ۵.۸۸ درصد است و خوشبختانه از میانگین کشوری جلوتر هستیم.
وی افزود: البته استان ما پیشتاز بسیاری از فعالیت های اجتماعی است که مقوله ورزش نیز یکی از آنان می باشد و در این امر، گیلان یکی از استان های پیشرو در کشور محسوب می شود.
وی، به برپایی هفتمین دوره آموزش بین المللی مدیریت و رهبری ورزش همگانی کشور نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به فعالیت خوب هیات ورزش های همگانی گیلان، میزبانی این دوره به استان ما سپرده شد که از این بابت از مسئولان هیات ورزش های همگانی گیلان تشکر می کنم.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: خوشبختانه دو مدرس طراز اول جهان از کشورهای هلند و فرانسه به عنوان مدرس در این دوره آموزشی حضور دارند و امیدواریم که این دوره، خروجی بسیار خوبی برای ورزش همگانی داشته باشد.
رهنما اضافه کرد: ورزش همگانی باعث می شود که افراد سالم و بانشاطی در جامعه داشته باشیم و به همین دلیل باید در این بخش، سرمایه گذاری بیشتری شود و امیدواریم که همه دستگاه ها ، در بخش ورزش همگانی فعالیت مثمرثمر و بیشتری را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این امر، در استان گیلان تفاهم نامه هایی را با دستگاه های مختلف منعقد کردیم تا مقوله ورزش به خصوص در بخش کارکنان دولت، چشمگیرتر و پررونق شود.
هفتمین دوره آموزش بین المللی مدیریت و رهبری ورزش همگانی کشور از صبح روز سه شنبه با حضور ۱۱۰ مدیر و مربی ورزش های همگانی کشور ، به مدرسی پیتر بارندس از هلند و جان فرانسوا از فرانسه در مهمانسرای المپیک مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت آغاز شد.

Share