استاندار گیلان خبر داد:

حدود ۴ هزار میلیارد تومان پروژه در ۵ ماهه گذشته افتتاح شد

استاندار ظهر امروز در مراسم افتتاح پایانه‌ی مسافربری کلاچای از افتتاح حدود ۴ هزار میلیارد تومان پروژه در ۵ ماهه گذشته در گیلان خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای هفته‌ی دولت شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهدای کارمند افزود: شهیدان رجایی و باهنر با پاکدستی و بی ریا به مردم خدمت کردند.

وی با قدردانی از مجموعه‌ی مدیریت شهری در افتتاح این پایانه‌ی مسافربری خاطر نشان کرد: بسیار زیبا است که بخش خصوصی برای احداث این پایانه بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کند و از تسهیلات بانکی نیز استفاده نمی‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: افتتاح این پایانه می‌تواند در جهت رفاه و خدمت رسانی به مردم و همچنین رونق گردشگری بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه ارائه گزارش هایی که در آن تلاش و کوشش وجود داشته باشد برای مردم بسیار ارزشمند و امید آفرین است افزود: بحمدا… در بخش‌های مختلف استان بویژه بخش کشاورزی و آبیاری تحت فشار و قطره‌ای اقدامات بسیاری صورت گرفته که بعضاً مشاهده می‌شود برخی طوری اذعان می‌کنند که گویا گیلان از این بخش بهره‌ای نبرده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گسترش حوزه‌ی گردشگری استان را جزء تعهدات خود می‌دانیم گفت: یکی از بخش‌هایی که در رونق اشتغال بسیار تأیثرگذار است حوزه‌ی گردشگری است.

وی افزود: در ۴ سال گذشته یکی از موضوعات اساسی در استفاده از مواهب گردشگری مسئله‌‌ی اقتصاد دریا محور بوده است.

نجفی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر موضوع استفاده از مواهب دریا بسیار تأکید دارند افزود: خوشبختانه مردم مقید استفاده از مواهب گردشگری حلال با رعایت موازین و چارچوب ارزشی و اسلامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر باید تسیهلاتی فراهم کنیم تا مردم به خوبی از نعمت‌های موجود در بخش گردشگری و همچنین پرورش ماهی در قفس و ماهیان خاویاری که در این شهرستان ساحلی شرایط آن فراهم است بهره‌مند شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: موضوع سایت نفتی سردار جنگل جزء اولویت‌های اصلی ما است.

وی با اشاره به اینکه وزیر نفت جزء باسابقه‌ترین وزراء هستند افزود: همانطوری که دکتر روحانی در مصاحبه‌ی شب گذشته اذعان داشتند همراهی مجلس و رأی اعتماد به وزراء در پیشبرد اهداف دولت دوازدهم بسیار مؤثر است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اساسی در عدم پیشرفت سایت نفتی سردار جنگل موضوع زیست محیطی بوده افزود : در این خصوص با رئیس جدید سازمان محیط زیست مذاکره کردم و خواستار رفع موانع زیست محیطی پروژه‌های بزرگی همچون سایت نفتی سردار جنگل هستیم.

وی با بیان اینکه قدردان تلاش های صورت گرفته در زمان مدیریت سرکار خانم دکتر ابتکار هستیم گفت: خیلی از کشورهای اروپایی در داخل دریا اقدام به احداث پالایشگاه می‌کنند و ما نیز باید این دانش را بدست بیاوریم.

وی افزود: همه‌ی هدف ما این است تا از هر ظرفیتی برای ایجاد اشتغال و رونق آن گام موثری برداریم.

دکتر نجفی کاهش نرخ بیکاری از ۱۵.۶ درصد به ۱۱.۳ درصد را حاصل یک نگاه جدی دانست و اظهار داشت: سهم استان گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال گذشته ۴۷۰ میلیارد تومان بوده که خوشبختانه توانستیم آنرا به ۵۴۰ میلیارد تومان افزایش دهیم و این مقدار جدای از پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های بزرگ استان بوده است.

وی افزود: انشاء ا… امسال نیز موفق تر از سال گذشته عمل خواهیم کرد.

استاندار گیلان به موضوع مدیریت پسماند و تشکیل بیش از یکصد جلسه در این خصوص اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از مسئولیت‌هایی که رئیس جمهور به دکتر کلانتری دادند رفع مشکل پسماند استان‌های شمالی است.

وی به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار در حوزه‌ی مدیریت پسماند و زباله سوز اشاره کرد و اظهار داشت: عمده‌ مشکل در جذب سرمایه‌گذار خارجی برای ساماندهی پسماند عدم صدور ضمانت نامه‌ی تضمین بانک مرکزی است.

استاندار گیلان گفت: انشاء‌ا… در دولت دوازدهم بتوانیم بحث ساماندهی پسماند استان های شمال بویژه گیلان که در این بخش پیشتاز است را  تا بخش زیادی حل کنیم که این اقدام در زیباسازی استان بسیار تأثیرگذار است.

وی به افتتاح حدود ۴ هزار میلیارد تومان پروژه در ۵ ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: در سفر فروردین ماه رئیس جمهور ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح پروژه در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و تجاری بوده که در ۶۵ درصد آن توسط بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: در هفته‌ی دولت امسال هزار و ۱۷۴ پروژه با هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: با اتفاقات خوبی که در این شهرستان می‌افتد انشاء ا… ثمرات آنرا مردم ببینند.

Share