رئیس شورای شهر انزلی پس از لغو جلسه انتخاب شهردار

برخی در تلاشند گزینه مورد نظرشان بر صندلی شهرداری تکیه زند اما ما اجازه نمی‌دهیم

درحالی که طبق وعده قبلی سخنگوی شورای شهر انزلی قرار بود صبح امروز یکشنبه شهردار این شهر انتخاب شود، هادی حیدری، مه سیما نصیری و یاسر کریم بخش در جلسه حاضر نشدند تا این نشست لغو شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه انتخاب شهردار انزلی به دلیل غیبت سه عضو شورا لغو شد.

درحالی که طبق وعده قبلی سخنگوی شورای شهر انزلی قرار بود صبح امروز یکشنبه شهردار این شهر انتخاب شود، هادی حیدری، مه سیما نصیری و یاسر کریم بخش در جلسه حاضر نشدند تا این نشست لغو شود.

برخی در تلاشند گزینه مورد نظرشان بر صندلی شهرداری تکیه دهد اما ما اجازه نمی دهیم

امیر احمدی فرد در این رابطه با بیان اینکه یکی از مهمترین و حساس ترین کارهای شوای شهر انتخاب شهردار است، یادآور شد: بیش از ۸۵ درصد جمعیت شهرستان در شهر مستتقر شده و هم اکنون شهر انزلی با مشکلات متعددی روبرو است و اعضای شورا می دانند که راه برون رفت از این چالشها انتخاب اصلح ترین فرد برای سکانداری شهر است.

رئیس شورای شهر انزلی عرصه مدیرست شهری را عرصه خدمات صادقانه دانست و افزود: بسیاری از شوراهای شهرهای دیگر بعد از انتخابات استراحت کردند ولی اعضای شورای شهر انزلی یک هفته پس از انتخابات بر اساس وعده هایی که داده بودیم در ۲۱ خرداد ماه شورای موقت و هیات رییسه تشکیل دادیم و برای انتخاب بهترین گزینه برای هدایت سکان شهر وقت گذاشتیم.

وی افزود: تخصص و اشرافیت به شهر انزلی و بومی بودن را از ملاک های عمل مان قرار دادیم و فراخوان زدیم که کسانی که می توانند رزومه خود را ارایه کنند که در نهایت ۲۳ نفر رزومه دادند و بعد از بررسی های لازم و کارشناسی ۷ نفر انتخاب شدند و متاسفانه اتفاق بدی در شهر رخ داده و با وجود اینکه اعلام کردیم که بومی بودن ملاک اول و معیار انتخاب شهردار هستند افرادی که متخصص بودند و توانایی آن را داشتند شرکت نکردند و تنها دو سه نفر شرکت کردند.

عضو شورای شهر انزلی گفت: سرپرست شهرداری انزلی براساس قانون باید از کارشناسان رسمی شهرداری باشد و ایشان نیز با پشتکار و همدلی که ایجاد کردند حقوق معوقه و حق بیمه کارکنان را پرداخت کرد اما برخی از کانالهای مجهول الهویه و معلوم الحال همین شهردار بومی را نیز تخریب کردند و این نشان دهنده آن است که برخی ها در تلاشند که گزینه های مورد نظرشان بر صندلی شهرداری تکیه دهد اما ما اجازه نمی دهیم چنین مسئله ای در شهر اتفاق بیفتد.

احمدی فرد تصریح کرد: ما براساس عقلانیت و مبتنی بر رزومه ارایه شده ۷ تن از ۲۳ نفر را انتخاب کردیم و از فرمانداری که فضای بسیار خوبی را برای ارایه برنامه های این هفت تن در اختیار شورای شهر قرار داد متشکرم.

رئیس شورای شهر انزلی یادآور شد: بعد از این دوره جلسات متعددی در بین اعضای شورای شهر قرار داده شد و درنهایت دو تن به اجماع رسیدیم و برنامه هایشان را انتشار دادیم. اعضای شورای شهر تنها به این گزینه ها اکتفا نکردند و باز هم از برخی از مهندسان درخواست کردیم که به میدان بیایند.

این عضو شورا با بیان اینکه جلسه امروز به حدنصاب نرسیده است افزود: اعضای شورای شهر ۶ جلسه متوالی می توانند عیبت داشته باشند و پس از آن برخورد قانونی خواهد شد و با توجه به اینکه استانداری دستور در تسریع در انتخاب شهردار داده اما متاسفانه با توجه به اینکه دو سوم اعضا حضور نداشتند جلسه به فردا موکول می شود.

اخمدی فرد در پایان گفت: ما در دوره چهارم در اقلیت شورای شهر بودیم و در نهایت با توجه به اینکه می دانستیم گزینه های ما رای نمی اورند تسلیم رای اکثریت شدیم و خود دوستان غایب دلیل غیبتشان را توضیح خواهند داد.

Share