فرماندار آستانه: اشتغال 5 هزار خانوار آستانه‌ای به کشت بادام‌زمینی

جشنواره بادام باهدف استقرار مرکز تحقیقات بادام‌زمینی برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه از اشتغال حدود ۵ هزار نفر آستانه ای به کشت بادام‌زمینی خبر داد و گفت: جشنواره بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه باهدف گذاری استقرار مرکز تحقیقات بادام‌زمینی در شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رحیم حیدری شهرستان آستانه را مرکز تهیه بخش عمده‌ای از بادام‌زمینی در کشور نام برد و اظهار کرد: حدود پنج هزار خانوار آستانه‌اشرفیه‌ای به کشت بادام‌زمینی مشغول هستند.

وی بابیان اینکه سطح قابل‌توجهی از اراضی شهرستان به زیر کشت بادام‌زمینی می‌روند، افزود: حدود دو هزار ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان آستانه‌اشرفیه بادام‌زمینی کاشته می‌شود.

فرماندار آستانه‌اشرفیه به‌ضرورت استقرار مرکز تحقیقات بادام‌زمینی در شهرستان تأکید کرد و گفت: از سال گذشته در حال رایزنی برای استقرار مرکز تحقیقات بادام‌زمینی در شهرستان آستانه‌اشرفیه هستیم اما هنوز موفق به استقرار مرکز تحقیقات بادام در آستانه نشده‌ایم.

مقام عالی دولت در شهرستان آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اینکه بادام کاران باید حداکثر بهره‌وری و حداقل تولید ضایعات را داشته باشند، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی تلاش‌هایی زیادی را در راستای استقرار مرکز تحقیقات بادام‌زمینی انجام داده اما هنوز این مرکز در شهرستان مستقر نشده است.

حیدری با اشاره به کمک مرکز تحقیقات بادام در شهرستان و افزایش سطح بهره‌وری آن گفت: مرکز تحقیقات بادام‌زمینی باید مسائل مربوط به بادام و آفات در خصوص بیماری‌های آن را رصد کند و توصیه‌های لازم را در اختیار بادام کاران قرار دهد.

 وی افزود: در اواخر شهریورماه جشنواره بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه باهدف گذاری استقرار مرکز تحقیقات بادام‌زمینی در شهرستان برگزار می‌شود.

فرماندار آستانه‌اشرفیه گفت: باید بادام به کشور و خریداران عمده آن معرفی و باید راهکاری ارائه شود تا کشاورزان ما بدون دغدغه بتوانند محصولات خود را به خریدان در سراسر کشور عرضه کنند.

مقام عالی دولت در آستانه‌اشرفیه با اعلام اینکه دولت توانسته بالغ بر ۱۵ کیلومتر نهر و زه‌کش در عرصه بادام کاری ایجاد کند، گفت: امیدواریم کشت بادام‌زمینی در شهرستان رونق بگیرد و به اقتصاد شهرستان کمک کند.

Share