رئیس هیات کشتی گيلان

توزیع اعتبار ورزشی شهرداری بین همه هیات‌ها را عادلانه می‌دانم

هدایتی رئیس هیات کشتی استان گیلان گفت: تصمیم شورای اسلامی شهر رشت درخصوص توزیع اعتبار ورزشی شهرداری بین همه هیات ها را عادلانه میدانم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس هیات کشتی استان گیلان گفت: موضع اخیر شورای اسلامی شهر رشت درست است و بر اساس طرح جامع کشور که مصوبه هیت محترم دولت است ورزش همگانی در حیطه اختیارات شهرداری ها می باشد و این نهاد هرگز نباید در حیطه ورزش حرفه ای قهرمانی ورود کند اما این هرگز بدان معنا نیست که استعداد یابی در رشته های مختلف امری مردود به شمار می آید بلکه کاملاً برعکس بوده واین مهم جایگاهی خاص در ورزش شهروندی دارد.چراکه می توان به کمک دیگر بخش های ورزشی کشور از جمله ورزش قهرمانی بیابد اگر چه خود مستقیما نقشی در این حوزه ورزش قهرمانی نخواهدداشت.

هدایتی افزود: موضع من به معنای مخالفت با حمایت شورای شهر رشت حمایت شود اما این که اعتبار ورزشی شهرداری فقط به دوباشگاه فوتبال داده شود منصفانه نیست.

رئیس هیات کشتی استان گیلان ادامه داد: فشار به شورای شهر از طریق سکوها را روش مناسبی نمی دانم وچنین روشهایی ناپسند است و هم باعث واکنش های منفی می شود هیچ نهادی به چنین روش های بها نمیدهد. به جز این دو باشگاه، باشگاه های فوتبال دیگر و دهها هییت ورزشی هم در رشت فعالیت می کنند و این که اعتبارات ورزشی شهرداری صرفا به دوتیم باشگاهی محدود شود را عادلانه نمیدانم.

هدایتی با طرح این سؤال که چرا ورزش کشتی در سبد حمایتی شورای اسلامی شهر رشت جایگاهی ندارد گفت: من بیش از چهار سال در هییت کشتی استان فعالیت می کنم وتا کنون یک ریال هم به این هییت کمک نشده است و تا آنجایی که خبر دارم هیات های دیگر ورزشی هم چون کشتی از حمایت منسجم شورای شهر رشت و شهرداری بی بهره بوده اند.

هدایتی در درادامه افزود: معمولا شهرداری ها بیشتر در سطح شهر درگیر مسائل هستند و با مشکلات مردم آشنای دارند. به همین منظور در تمام دنیا این وظیفه به آنها محول میشود. شهرداری ها با در دست داشتن زیر ساخت ها حلقه وصل مردم و ورزش خواهند بود و به توسعه ورزش در جامعه کمک می کنند فوتبال، کشتی، والیبال، بسکتبال، و سایر رشته های ورزشی، شاید برای همه افراد به نحوی شناخته شده باشد ولی هر کدام از این رشته ها فقط عده محدودی را در بر می گیرد. ورزش شهروندی همان طور که از نامش پیداست روی همه اقشار جامعه تاکید دارد از هر جنس و سن و طبقه ای باشد.

رئیس هیات کشتی استان گیلان با اعلام این که آموزش مربیان ورزش همگانی، اطلاع رسانی مسابقات شهروندی توسعه امکانات ورزشی در شهر، شناسایی استعداد ها و تامین بودجه ورزش شهروندی از مهمترین مباحث در ورزش شهروندی است گفت:شهرداری به عنوان متولی اصلی ورزش شهروندی برای آنکه بتواند نظر مساعد شهروندان را جلب کند می بایست در برنامه هایش جای برای تامین بودجه برای ورزش شهروندی به منظور تحقق شعار ورزش برای همه به شکل ویژه ای وارد عمل شود تا تمامی کسانی را که استعداد بالای ورزش را ندارند هم وادار به ورزش کرده وبه شهروندان نشاط و انگیزه هدیه نماید.

وی ادامه داد :همه هیت های ورزشی استان می توانند برای توسعه ورزش همگانی به شهرداری رشت کمک کنند و من به عنوان متولی کشتی استان آمادگی عقد قراداد با شهرداری رشت را دارم و امیدوارم تعامل شهرداری و شورای شهر و هییت های شورای پنجم رشت افزایش یابد و با توسعه واقعی ورزش شهروندی آغازگر حرکتی باشند که در سال های آینده قطعاً پیامدهای مثبت آن نمایان خواهد شد

هدایتی درپایان گفت: افزایش سهم اعتبار ورزشی از کل بودجه شهرداری، توسعه زیر ساخت ها، کمک مالی به هیت های ورزشی به منظور برگزاری مسابقات مختلف و معرفی ورزش های کم هزینه و سالم به شهروندان و….. از جمله پیش نهاد هایی است که انتظار میرود شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت با نگاهی آینده نگر و با تصویب آن گام مهمی در سلامت شهروندان این دیار برد دارد.

Share