فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد:

تغییر دستورالعمل عضوگیری برای ارتش | ۲۱ تیپ هجومی و متحرک ساماندهی می شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: به‌منظور آمادگی و چابکی نیروهای ارتش برای مقابله با دشمن، ۲۱ تیپ به شکل هجومی ساماندهی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی بابیان اینکه یکی از پایه‌های قدرت نیروهای زمینی تیپ ۱۳۰ ارتش تحرک و چابکی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه محیط جنگ‌های آینده از پیچیدگی زیادی برخوردار است، تحرک و چابکی نیروها ضرورت دارد، به همین منظور ۲۱ تیپ متحرک و هجومی را ساماندهی می‌کنیم تا هر خطری کشور را تهدید کرد مقابله کنیم.

امیر سرتیپ حیدری افزود: با رهبری‌های مقام معظم رهبری هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند اما این دلیل نمی‌شود آمادگی لازم را نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: با ساماندهی یگان‌های متحرک و هجومی بخش عظیمی از تجهیزات خارج و تجهیزات جدید که قدرت تهاجم نیروها را ارتقاء دهد جایگزین می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: به‌زودی به‌منظور بالا بردن قدرت تهاجمی نیروهای ارتش تجهیزاتی در بُعد کلاس‌های ضد زره، ضد سوار، هوشمند کردن توپ‌خانه‌ها و سایر امکانات به تیپ ۱۳۰ متحرک هجومی اضافه خواهد شد.

دعوت ارتش از نیروهای شایسته

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخشی دیر از سخنان خود با اشاره به دستورالعمل جدید عضوگیری نیرو برای ارتش، بیان کرد: دستورالعمل عضوگیری برای ارتش تغییر کرده است و بر اساس دستورالعمل جدید از افرادی که شایستگی لازم برای ارتش نیروی زمینی را داشته باشند دعوت به همکاری می‌کنیم.

امیر سرتیپ حیدری گفت: در تمامی استان‌های کشور مراکز عضو یابی راه‌اندازی شده است و برای انتخاب نیروهای اصلح تلاش‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس سهمیه‌ای که برای استان‌ها پیش‌بینی‌شده از افراد شایسته دعوت به همکاری می‌شود که پس از طی مراحل پذیرش به مدت چهار سال وارد دانشکده افسری و برخی به مدت یک سال در آموزشگاه‌های درجه‌داری فنون لازم را آموزش و سپس وارد ارتش می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین درباره همکاری نیروهای بازنشسته ارتش گفت: به‌منظور استفاده از تجارب نیروهای باسابقه ارتش چنانچه نیرو بخواهد بیش از ۳۰ سال خدمت کند، موافقت صورت می‌گیرد.

Share