تغییرات قریب‌الوقوع در جمعیت هلال احمر

تغییرات به هلال احمر می‌رسد؟ | رونمایی از گزینه های جایگزینی

علی‌اصغر پیوندی جدی‌ترین گزینه ریاست هلال احمر است اما نام‌هایی همچون محمد فرهادی، علیرضا زالی، علی اصغر احمدی و قبادی دانا نیز در برخی ‌گمانه‌زنی‌ها وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، در فاصله یک ماه از شروع به کار دولت جدید و پس از تغییرات گسترده در راس مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حالا خبرها حکایت از تغییرات قریب‌الوقوع در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان موثرترین نهاد امداد و نجات کشور دارد.

طبق اساسنامه جمعیت هلال‌احمر، تعیین رئیس این جمعیت بر عهده رئیس جمهور است؛ به گونه‌ای که بالاترین مقام اجرایی کشور از میان ۲ گزینه معرفی شده از سوی شورای عالی هلال احمر که بالاترین رکن تصمیم‌گیری این سازمان غیرانتفاعی است، رئیس جمعیت هلال احمر را تعیین می‌کند.

برخی گمانه زنی‌ها از حضور دکتر علی اصغر پیوندی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این جایگاه حکایت دارد. این درحالی است که وی همیشه گزینه ای نزدیک برای ریاست جمعیت هلال احمر بوده ولی در عین حال بعد از مدتی به جای ریاست بر جمعیت هلال احمر، مدیریت مجموعه دیگری را برعهده گرفته است. این بار هم بعید نیست شایعات موجود جهت انحراف افکار عمومی برای حضور او در سمت دیگری ایجاد شده باشد؛ سمت دیگری که ممکن است یکی دیگر از نهادهای‌مرتبط با سلامت باشد.

اگرچه تاکنون سابقه نداشته مدیری بتواند ۲ بار بر کرسی ریاست هلال احمر تکیه بزند اما برخی محافل نام محمد فرهادی رییس اسبق جمعیت که از همراهی دولت حجت‌الاسلام روحانی بازمانده است، را پررنگ کرده‌اند. فرهادی ۶۸ ساله، پیش از این سابقه ۱۶ ماه ریاست بر این سازمان غیرانتفاعی را در کارنامه دارد.

علی اصغر احمدی دبیرکل پیشین جمعیت هلال احمر نیز گزینه دیگری است که برای جمعیت هلال احمر مطرح شده؛ او که به هنگام انتخابات ریاست جمهوری از هلال احمر به ستاد انتخابات وزارت کشور رفت، این روزها به شدت درگیر تغییر استانداران است. بزرگترین مانع برای پیوستن دوباره او به هلال احمر این است که احمدی برخلاف روسای جمعیت هلال احمر همیشه پزشک بوده‌اند، تحصیلات مرتبط ندارد.

علیرضا زالی رئیس سابق سازمان نظام پزشکی، سیدرضا رئیس‌کرمی مسئول ستاد سلامت ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و قبادی دانا رییس پیشین سازمان جوانان هلال احمر،‌ نیز دیگر گزینه‌های مطرح برای ریاست جمعیت هلال احمر هستند. البته هنوز معلوم نیست چه کسی کلیددار جدید جمعیت هلال احمر خواهد بود.

Share