در جلسه مدیریت پسماند شهرستان فومن مطرح شد؛

تشکیل پرونده قضایی برای شهرداری فومن | مصوبات اجرایی نمی شود

جلسه مدیریت پسماند شهرستان فومن درحالی برگزار شد که مسئولان با گلایه از کم کاری شهرداری فومن در این حوزه و اجرایی نشدن مصوبات از تشکیل پرونده قضایی برای این دستگاه خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، ظهر روز دوشنبه با حضور روسا و مسئولان دستگاه های اجرایی مختلف شهرستان فومن جلسات گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مدیریت پسماند، شورای ترافیک و سوادآموزی این شهرستان در سالن اجتماعات آیت الله بهجت فرمانداری فومن برگزار شد.

محوریت اصلی این جلسات بررسی مسائل و مشکلات حوزه های پسماند و ترافیک با توجه به پایان فصل تعطیلات و آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین رسیدگی به مصوبات جلسات گذشته و ارائه برنامه های جدید بود.

با توجه به در پیش بودن هفته دفاع مقدس ارائه برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در طول این هفته در شهرستان فومن توسط ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دیگر محورهای این جلسه محسوب می شد.

وجود خلا فرهنگی در زمینه انتقال ارزش های دفاع مقدس

فرماندار فومن در این جلسه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس ایران یک دفاع با مشارکت همه اقشار جامعه بود.

حسین اسماعیل پور با بیان اینکه چنین مشارکتی در هیچ جنگی دیده نشده است، افزود: دو ویژگی مردمی بودن و ندادن حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن از مواردی است که باید بیش از سال های گذشته در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی دارای درس ها و توصیه ها و نکات بسیاری بوده که متاسفانه مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه و در راستای تشریح تمامی زوایایی دفاع مقدس نقش رسانه و فضای مجازی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

فرماندار فومن به برگزاری یک مسابقه خاطره نویسی درباره دفاع مقدس از سوی فضای مجازی به عنوان یک پیشنهاد اشاره و تصریح کرد: متاسفانه خلا فرهنگی در زمینه انتقال اندیشه های دفاع مقدس به نسل جوان جامعه دیده می شود.

وی با بیان اینکه در طول دفاع مقدس ایران بسیاری از نخبگان علمی، سیاسی، اجتماعی خود همانند دکتر چمران اولین دکترای فیزیک پلاسما و بسیاری دیگر از این افراد را از دست داده است، ادامه داد: باید در شناساندن این افراد و اندیشه های دفاع مقدس برای انتقال به نسل جوان جامعه محتوا سازی کنیم.

اسماعیل پور به اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی، هنری و یادواره‌های شهدا در طول هفته دفاع مقدس در شهرستان فومن توسط ستاد گرامیداشت اشاره و اظهار کرد: مسئولان ادارات و نهادها در گرامیداشت این ایام و برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها همه نوع همکاری لازم را با مسئولان برگزاری انجام دهند.

جایگاه نخست فومن از نظر منظر بصری برای گردشگران در گیلان

وی در ادامه جلسه با اشاره به موضوع مدیریت پسماند و وضعیت شهرستان در این زمینه، تأکید کرد: برای اجرای درست و دقیق طرح تفکیک زباله از مبدأ می توانیم از توان جوانان متخصص و تحصیل کرده خود شهرستان درباره ارائه طرح های جدید استفاده کرده و حتی فراخوان دهیم.

فرماندار فومن به جایگاه نخست شهرستان از نظر منظر بصری در ارتباط با گردشگران در زمینه جمع آوری زباله های در تعطیلات نوروزی و تابستانی در استان اشاره کرد و ادامه داد: البته این جایگاه بدان معنا نبوده که دیگر مشکلات در حوزه زباله های روستایی در شهرستان وجود نداشته بلکه هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه پسماند شهرداری فومن عملکرد ضعیفی نسبت به شهرداری های دیگر ارائه کرده است، افزود: شهرداری فومن در طول چهار سال گذشته در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ نتوانسته عملکرد موفقی به نمایش بگذارد که مسئولان آن باید براساس دلایل و مستندات علت این کم کاری را بیان کنند.

اسماعیل پور با اشاره به تغییر ردیف های عمرانی شهرداری از ارائه شکایت به بازرسی خبرداد و گفت: نمی توانیم تمام اعتبارات را به شهرداری اختصاص دهیم، ادامه این روند سبب ایجاد شرایط سخت تر از گذشته می شود.

لزوم داشتن نگاه مدیریت بحران به آسیب های زیست محیطی

وی با گلایه از طولانی شدن روند انتخاب شهردار برای فومن توسط شورای شهر، خاطرنشان کرد: تأکید بر روی بومی و محلی بودن شهردار با توجه به اینکه امروز جهان به مانند یک دهکده بوده که همه با هم در ارتباط هستند معنایی ندارد.

فرماندار فومن با بیان اینکه متاسفانه مشکلات با شهرداری فومن تنها به موضوع پسماند خلاصه نمی شود بلکه در بسیاری از مسائل مصوبات توسط شهرداری اجرایی نشده است، تصریح کرد: در موضوع ترافیک نیز مشکلات بسیاری با شهرداری فومن وجود دارد.

وی در ادامه به تشکیل پرونده قضایی برعلیه شهرداری فومن درباره کم کاری های انجام شده در زمینه پسماند اشاره کرد.

اسماعیل پور با اشاره به داشتن نگاه مدیریت بحران به آسیب های زیست محیطی از جمله پسماند و زباله، همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی و بهره گیری از تمامی ظرفیت های اجتماعی را ضروری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته به موضوع پسماند و تفکیک زباله نگاه اداری و سازمانی شده نه یک وظیفه ملی و اجتماعی، تأکید  کرد:  آموزش و فرهنگ سازی و مشارکت مردمی در حوزه های مختلف اجتماعی تأثیرگذار است.

اسماعیل پور همچنین خواستار استفاده از ظرفیت های شهرستان اعم از روحانیت، مساجد، پایگاه های بسیج، مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، شهروندان و فضای مجازی برای اطلاع رسانی و نهادینه کردن حفظ محیط زیست در سطح آحاد جامعه و کاهش میزان تولید و تفکیک صحیح زباله در حوزه مدیریت پسماند شد.

فرصت یک ماهه برای شهرداری درباره نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی

وی در ادامه با موضوع شورای ترافیک و وجود برخی مشکلات در حوزه راه روستایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی روستاها وضعیت جاده ها نامطلوب است.

فرماندار فومن با اشاره به وجود مشکل سد معبر در پیاده روها شهر فومن، خاطرنشان کرد: می توانیم از طریق تشکیل پرونده قضایی برای این کسبه آنها را مجبور به جمع آوری سد معبرها کنیم ولی تلاش داریم که این مشکل از طریق رایزنی و گفتگو و گرفتن تعهد از سوی شهرداری فومن حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه در زمینه وجود برخی مشکلات در حوزه ترافیکی و نبود علائم و تابلو به اندازی کافی، تصریح کرد: مسئولان امر باید هرچه سریعتر درصدد رفع این مشکلات برآیند.

اسماعیل پور در همین باره به شهرداری شهر فومن فرصت یک ماهه برای رفع این نواقص و نصب تابلو و علائم داد.

Share