رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

تشکیل و راه‌اندازی دره سفیدرود به عنوان کریدور علم و فناوری در گیلان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به طرح «دره سفید رود به عنوان مرکز علم و فناوری»، گفت: این منطقه می‌تواند به عنوان کلیدر علم و فناوری کشور محسوب شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، شاهرخ یوسف‌زاده چابک در آیین اختتامیه هفتمین دوره توانمندسازی دستیاران جدید الورود دانشگاه،  آغاز دوره رزیدنتی و تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به دستیاران تبریک گفت و کسب اطلاعات پایه، در خصوص رسیدن به اهداف دانشگاه را لازم دانست.

وی آموزش دادن و ارایه مدرک به دانش آموختگان را از جمله برنامه‌های دانشگاه نسل اول خواند و افزود: با افزایش رشته‌های تحصیلی و دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و … تعداد دانش آموختگان و دانشجویان ما امروزه به ده میلیون دانش آموخته و پنچ میلیون دانشجو می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان رتبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در ابتدای دهه هشتاد بین دانشگاه‌های کشور ، ۵۴ اعلام کرد و گفت: این امر موجب شد که نیاز به پژوهش احساس شود. در این زمینه اساتید ما با ارتقای خود توانستند رتبه دانشگاه را از ۵۴ به رتبه ۱۶ ارتقا دهند.

یوسف زاده با بیان اینکه جوانان ما بهترین پتانسیل و ثروت اصلی کشور هستند، تصریح کرد: با توجه به این مهم از ابتدای دهه نود، چشم‌انداز دانشگاه دچار تغییر شد.

وی با اشاره به طرح «دره سفید رود به عنوان مرکز علم و فناوری»، یادآور شد: این منطقه می‌تواند به عنوان کلیدر علم و فناوری کشور محسوب شود، اما این مهم تحقق نخواهد یافت مگر این که دانش بالینی به سایر دانش‌ها از جمله علوم انسانی نزدیک شود تا ما یک الگوی جدید علم و فناوری در استان را داشته باشیم.

یوسف‌زاده با اشاره به راه‌اندازی ۱۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی، اضافه کرد: هرکسی بر اساس دانایی و دانش خود می‌تواند با یک شرکت دانش بنیان وارد جامعه شود و دانشگاه علوم پزشکی نیز این فرصت ها را برای آنها ایجاد می کند.

وی در پایان یادآور شد: صرفا داشتن یک دانشنامه، پایان کار نیست و استفاده از علم و دانش در ارایه خدمت به مردم بسیار با ارزش خواهد بود. در این خصوص مهارت‌های بالینی، زمانی ارزشمند است که بتواند به این دانش عمق بیشتری دهید.

عباس درجانی، رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه این مراسم ضمن ارایه گزارشی جامعی از آزمون ارتقا دستیاری و گواهی نامه سال ۹۶، گفت: دانشکده پزشکی رشت دارای ۱۶ رشته تخصصی و سه رشته فوق تخصصی می‌باشد.

Share