در نشست کارگروه اشتغال

تذکر استاندار گیلان به سازمانهای میراث فرهنگی و صنعت و معدن گیلان

استاندار گیلان در نشست کارگروه اشتغال گفت : پس از سالها مشکل بدهی گلخانه داران شهرک کیشستان با پرداخت اصل بدهی حل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی صبح امروز در این نشست گفت:براساس موافقت بانک کشاورزی در اجرای بند “د”تبصره ۱۶ قانون بودجه سالجاری گلخانه داران شهرک کیشستان می توانند با پرداخت اصل بدهی از بخشودگی سود، سود پس از سر رسید و جرائم تاخیر برخوردار شوند.
وی با اشاره به توفیقات استان در اشتغالزایی گفت : پارسال سهمیه گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید ۴۷۰میلیارد تومان بود که با پرداخت ۵۴۰میلیارد تومان ۱۱۷ درصد محقق شد.
استاندار گیلان ادامه داد : پرداخت تسهیلات حمایتی کمیته امداد و بهزیستی نیز سال قبل ۱۲۰ درصد محقق شد.
استاندار گیلان برای سال جاری، سهم تسهیلات رونق تولید را ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن ۲۳میلیارد تومان نیر تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت می شود.
دکتر نجفی در ادامه به تسهیلات ۱۴۰ میلیارد تومانی برای سازمان بهزیستی و کمیته امداد، ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: از صندوق کارآفرینی و امید نیز انتظار دارم بهتر از گذشته عمل کند و حداقل پرداخت ۶۰ میلیارد تومان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی مرکز آمار کشور استان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد، گفت: مبالغ و اعتبارات بایستی در مسیر شرعی و قانونی هزینه شود و تاکید دارم واحد های نظارتی دقت نظر لازم را داشته باشند و به موقع نسبت به هرگونه گریز از قانون حساسیت نشان دهند؛ حتی یک ریال نباید برای کاری به غیر از اشتغال هزینه شود.
نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه سخنانش به قول مساعد دکتر نوبخت مبنی بر اعطاء بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی برای امر اشتغال استان اشاره کرد و گفت: جذب این تسهیلات مستلزم پیگیری مجدانه و توجه به اهمیت موضوع است
دکتر نجفی با تاکید بر فعال شدن کارگروه های رفع موانع تولید در شهرستانها همچون مرکز استان تاکید کرد: مدیران شهرستانی صنعت ،معدن و تجارت بایستی بر وضعیت شهرستان و موانع موجود اشراف کامل داشته باشند و پیگیر رفع موانع مربوطه باشند.
وی با بیان اینکه کمتر روزی است که جلسه ای مرتبط با اشتغال و رفع موانع آن نداشته باشیم، اضافه کرد: مدیران شهرستانی صنعت، معدن و تجارت بایستی پاشنه در بانک ها و سازمان های استانی را در بیاورند و به هر نحو شایسته برای توسعه اشتغال تلاش کنند.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به توفیقات استان در بخش صنایع دستی و فرش های دستباف گفت : حضور فعال اشتغالزایی را در گردشگری نمی بینم و تذکر جدی می دهم آنچه از سازمان مذکور انتظار می رود این است که با توجه به نام گذاری سال جاری تحت عنوان سال گردشگری در استان، اقدامات جدی و موثر صورت گیرد.
وی ادامه داد: سازمان گردشگری بایستی به میزان حجم امکاناتی که توان جذب گردشگر دارد، اشتغال ایجاد کند.
استاندار گیلان تصریح کرد: در بخش اشتغال جوانان توفیقات خوبی داشتیم اما یقینا هنوز نارسایی هایی وجود دارد که باید تلاش بیشتری صورت گیرد؛ با توجه به اینکه فارغ التحصیلان حوزه های مختلف علی الخصوص فنی و حرفه ای، IT و شرکت های دانش بنیان ظرفیت خوبی برای توسعه استان هستند، ضرورت دارد برای بهره گیری از این ظرفیت اقدامات لازم صورت گیرد.
دکتر نجفی تاکید کرد: طرح ها پیش از جلسه به دست اعضاء جلسه رسیده و مطالعه شود؛ جوانب آن سنجیده شود تا در این نشست بتوانیم به درستی مصوبه را تنظیم کنیم و عملیاتی باشد.

Share