بخشدار فومن اظهار کرد:

تخریب کنندگان تونل سبز فومن به مراجع قانونی معرفی خواهند شد

بخشدار مرکزی فومن در جلسه کمیته احیای تونل سبز فومن با بیان اینکه با تخریب کنندگان تونل سبز فومن برخورد قانونی خواهد شد، گفت: مردم و مسئولین باید با کمک یکدیگر فومن را سبز نگه دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد قدیمی در جلسه نجات تونل سبز فومن با تصریح براینکه برخی از شهروندان در نگه داری این موهبت الهی همکاری نکرده و موجب مرگ آن می شوند، گفت: کسانی که از بی تفاوتی انتقاد می کردند اکنون باید خودشان به داخل گود بیایند.

بخشدار مرکزی فومن با بیان اینکه مسئولین به تنهایی و بدون احساس مسئولیت مردم نمی توانند خدماتی در نگه داری محیط زیست ارایه کنند، خاطرنشان کرد: همه آحاد جامعه باید ضربه زدن به محیط زیست را اقدام زشت و ناپسند بشمارند.

وی با اشاره به اینکه ادارات فومن نیز باید مثل اداره راهداری شهرستان در نگه داری تونل سبز فومن همکاری کنند، ادامه داد: برای نگه داری این اثر طبیعی برنامه سالانه ترتیب داده ایم.

این مسئول با تاکید براینکه محیط زیست و زیبایی شهرستان موجب افزایش امید به زندگی در بین شهروندان و احساس شادابی برای گردشگران می شود، اضافه کرد: خبرنگاران یکی از ارکان اصلی کمیته نگه داری تونل سبز فومن هستند.

بخشدار مرکزی فومن با یادآوری اینکه تخریب کنندگان محیط زیست را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد، افزود: به مغازه داران مسیر فومن به رشت برای جلوگیری از تخریب درختان چنار تذکرات لازم را داده ایم.

قدیمی با تصریح براینکه مردم روستاهای سند، گل افزان و گیگاسر در نگه داری تونل سبز فومن همراه مسئولین شده اند، خاطرنشان کرد: بودجه ثابت سالانه برای احیا و حفظ تونل سبز فومن در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم اقدامات ما اثر بخشی داشته باشد، متذکر شد: دغدغه همه مردم فومن حفظ چناران تونل سبز فومن است.

حفظ تونل سبز فومن، حفظ محیط زیست است

اسداله سعدی نیز در این جلسه  با بیان اینکه درختان چنار دارای بافت سلولوزی هستند، گفت: باید با کارشناسی از درختان چنار فومن مراقبت کنیم.
رئیس محیط زیست فومن با تصریح براینکه درختان چنار فومن باید بررسی ظاهری و باطنی بشوند، ادامه داد: دپوی زباله و ساخت جاده و آسفالت نزدیک آن با درخت، چناران را به مرز خواب آلودگی برده است.
وی با اشاره به اینکه دی اکسید حاصل از انباشت زباله های پلاستیکی خطرات زیادی را برای درختان تونل سبز فومن فراهم کرده است، ادامه داد: اقدامات بیولوژیکی را باید برای حفظ چناران انجام داد.
سعدی با یادآوری اینکه باید برای سم پاشی از سمومی باید استفاده کنیم که برای انسان و محیط زیست سو اثر نداشته باشد، گفت: حفظ تونل سبز فومن، حفظ محیط زیست فومن است.

Share