ابراهیم برفچالان

بیش از ۱۰۰ پرونده علیه شهرداری در جریان است | به دنبال گزینه نهایی شهرداری انزلی هستیم

سخنگوی شورای شهر انزلی تصریح کرد: برای اینکه یک انتخاب چهار ساله داشته باشیم به دنبال گزینه نهایی هستیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابراهیم برفچالان سخنگوی شورای شهر انزلی در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه وارد پانزدهمین روز کاری شورای پنجم شده ایم، تصریح کرد: همانگونه که پیشتر اعلام شد در این دوره قرار است شورای شیشه ای داشته باشیم و همه‎چیر شفاف باشد تا رسانه ها همه موارد را به مردم انتقال دهند.

وی با اشاره به وعده قبلی مبنی بر انتخاب و معرفی شهردار انزلی در روز ۱۲ شهریور ماه و تاخیرات صورت گرفته در این زمینه اظهار کرد: برنامه ها و رزومه های هفت گزینه شهرداری توسط اعضای شورا بارها مورد بررسی قرار گرفت و چندین نفر لیاقت شهردار شدند را دارا هستند.

برفچالان تصریح کرد: کار شورای پنجم با توجه به بدهی سنگینی که در طول تاریخ شهرداری انزلی بی سابقه بوده، بسیار سخت است و با توجه به اینکه مردم به ما اعتماد کردند و ما باید بهترین فرد را انتخاب کنیم به تامل بیشتری نیاز است.

سخنگوی شورای شهر انزلی تصریح کرد: برای اینکه یک انتخاب چهار ساله انتخاب کنیم به دنبال گزینه نهایی هستیم زیرا در آینده با انتخاب نادرست باید آن فرد را استیضاح کنیم و این امر برای شهر هزینه خواهد داشت.

برفچالان شورای پنجم انزلی را انتقادپذیر عنوان کرد و گفت: نظرات احزاب و افراد سیاسی برای انتخاب شهردار مستشاری است و این شورا تحت تاثیر احزاب و جناح ها قرار نمی گیرد، تمام نظرات را می شنویم و در پایان مستقل عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به چالش های موجود گفت: در اولین حضورمان در شورا با دو پرونده بزرگ مواجع شدیم که یکی پرونده ۲۱ میلیاردی خیابان اطباء و دیگری پرونده ۵ میلیارد بود.

سخنگوی شورای شهر انزلی تصریح کرد: به دنبال بهانه تراشی نیستم ولی مردم بدانند که کارمندان و کارگران شهرداری سه ماه است که حقوق نگرفتند، پولی جمع کردیم که حقوق معوقه کارگران بدهیم که ناگهان در پرونده باختیم. بیش از ۱۰۰ پرونده علیه شهرداری در جریان است و بدهی قطعا بیش از ۷۲ میلیارد تومان خواهد شد.

وی افزود: ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری انزلی اختصاص یافت تا بتواند تجهیزات جدید و به روز تهیه کند و این اوراق تا پایان شهریور ماه اعتبار دارند و سریعا با سه شرکت وارد مذاکره شدیم.

برفچالان یادآور شد: در کمیسیون فرهنگی شورا امروز جلسه خواهیم داشت تا سومین دوره جشنواره لاله تالابی جهت ثبت ملی برگزار شود.

وی گفت: ما ۳۴ وظیفه داریم و همه آنها مرتبط به امورات شهری است و بندرانزلی یک شهر توریستی است و سعی داریم که مقصد گردشگری باشد بنابراین باید به امور زیربنایی توجه کنیم.

برفچالان با بیان اینکه در ۱۸ سال گذشته شده شورا برنامه محور نبوده، تصریح کرد: نمی دانستیم در چندین ماه آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد اما امروز ما وارث بدهی مالی هستیم.

عضو شورای شهر انزلی گفت: مردم انزلی مردم نجیبی هستند اما مطالبه گر نبودند و امیدواریم از این به بعد مطالبه گر باشند و خبرنگاران رابط مردم و ما هستند

در.پاسخ به دیارمیرزا که با توجه به وکیل بودن آیا در مسایل حقوقی شخصا ورود می کنید؟ گفت: در برنامه داریم یک کمیسیون ۵ نفر حقوقی با وکلای قوی انزلی انتخاب شود و زکات علمشان را به مردم بدهند.

Share