معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

بهورزان امین مردم هستند | موفقیت طرح تحول سلامت در روستاها بیشتر از شهرها بود

نقی پور با اشاره به اینکه ۱۷۰۰بهورز در استان گیلان فعالیت می‎کنند، تصریح کرد: سیستم کاری بهورز محل تلاقی تحول و تخصص است

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون بهداشتی علوم پزشکی استان گیلان در مراسم گرامیداشت روز بهورز با بیان اینکه بهورز نماد حقیقی سلامت در جامعه هستند، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از اقدامات ارزشمند در بخش وزارت بهداشت اجرای طرح تحول سلامت بود.

محمد رضا نقی پور افزود: موفقیت این طرح در روستاها بیشتر از شهر بود و امیدواریم با همکاری و همیاری بهورزان این موفقیت را به شهرها هم برسانیم.

وی با بیان اینکه از بعد از انقلاب شاخص های سلامت ارتقا یافت، یادآور شد: بسیاری از کشور های پیشرفته از خدمات بهورزی در ایران الگوبرداری کردند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۱۷۰۰بهورز در استان گیلان فعالیت می‎کنند، تصریح کرد: سیستم کاری بهورز محل تلاقی تحول و تخصص است و بهورزان براساس عشق به مردم کار میکنند و باید به این قشر توجه ویژه ای کرد.

وی با بیان اینکه بهورزان امین مردم هستند تصریح کرد: آنها به رازها و مشکلات مردم آگاهی دارند و مشاور صادق روستاییان محسوب میشوند.

نقی پور گفت: استان گیلان دارای ۹۷۳ روستا است که همه آنها دارای خانه بهداشت هستند.

وی با بیان اینکه بهورزان خدمات پایه سلامت را برای همه گروهای سنی ارایه میدهند افزود: این خدمات شامل مشاوره قبل و بعد ازدواج, مراقبتهای دوران بارداری و بعد از تولد نوزاد و واکسیانسیون است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان در پایان اظهار کرد: در حال حاضر می‌توانیم بگوییم پوشش بهورزان در روستاها ۱۰۰ درصد بوده است.

Share