دیارمیرزا گزارش می‎دهد

برگزاری تور رشت گردی، ویژه کودکان و نوجوانان+ گزارش تصویری

تور رشت گردی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تور رشت گردی ویژه کودکان و نوجوانان،امروز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اجرا شد.

هدایت این برنامه را محمد باقری، گیلان شناس، استاد پیشکسوت نجوم و مروج علم برعهده داشت. در این تور، جمعی از اعضای مجتمع های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از جمله مرکز لشت نشاء به همراه مربیان خود به بازدید مکان های مختلف رشت و بافت قدیمی شهر پرداختند.

مکان هایی که در این تور چند ساعته مورد بازدید کودکان و نوجوانان قرار گرفت عبارتند از:

خانه خواجه آوادیس ارمنی، با قدمتی ۱۲۰ ساله، که اکنون به پارکینگ دانشگاه علمی کاربردی تبدیل شده است، خانه فرهنگ گیلان، واقع در محله ساغری سازان، خانه شخصی آذر اندامی از بانوان برجسته ایران و جهان که یکی از حفره های سیاره ناهید به نام ایشان نامگذاری شده است، خانه شخصی میرزا خلیل آقا رفیع، اولین شهردار رشت، که اکنون به ساختمان شورای شهر تبدیل شده است و نماد اولین تحولات در معماری گیلان با بهره گیری از ویژگی های معماری روسی محسوب می شود.خانه ابریشمی، که پیش از این دانشکده معماری و درحال حاضر بنیاد نخبگان گیلان است و همچنین خانه عسگری.

این برنامه که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان گیلان با تاریخ و فرهنگ سرزمین مادری خود اجرا شد، قرار است به صورت منظم زیر نظر سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری برای اعضای کانون پرورش فکری شهرهای مختلف استان گیلان برگزار شود.

Share