رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد:

ایجاد کارخانه سلولوزی برای تبدیل کاه‌های مازاد کشاورزی به خمیرکاغذ

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از ایجاد کارخانه سلولوزی برای تبدیل کاه‌های مازاد کشاورزی به خمیرکاغذ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مجید متقی طلب در نشست مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان با معاون پژوهشی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: مایع مباهات است که میزبان معاون محترم وزیر برای سومین بار در استان هستیم که این نشان از جدیت و اهتمام جهت پیگیری فعالیت علمی و پژوهشی این وزارت خانه است.

وی با تأکید بر اینکه بعضی از مدیران با همه‌ی کمبودها، با اهتمام و جدیت دست‌به‌کارهای بزرگی زده‌اند تصریح کرد: در ارتباط با فعالیت توسعه فناوری و دانش‌بنیان در استان کسی نمی‌تواند ادعا کند که ایده دارد ولی طرح و سخن و پژوهش او نادیده گرفته‌شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به مشکلات این حوزه بیان کرد: شاهد افرادی هستیم که شناخت کاملی از طرح‌های دانش‌بنیان ندارند اما به‌عنوان راوی طرح حاضرشده درصورتی‌که هیچ پتانسیلی برای این کار نداشته، به توجیه آن می‌پردازد.

متقی طلب با اشاره به طرحی که بیش از بیست میلیارد تومان برنامه‌ریزی‌شده است گفت: با انجام طرح‌های این‌چنینی مشکل بزرگی از استان در حال برطرف شدن است اما این‌گونه طرح‌ها جز طرح‌های دانش‌بنیان محسوب نمی‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اذعان به اینکه معیار بیشترین حمایت‌های پژوهشی بر مبنای سرمایه گزاری بخش خصوص است گفت: چگونه است که با توجه به همه این فعالیت‌ها، نمی‌توانیم در ردیف معیار برتری استان قرار بگیریم، شایسته است که در ارزیابی استان‌ها از این طرح‌های مذکور نیز بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ مورد استارتاب در استان برگزار کردیم بیان کرد: بهره‌مندی از طرح و ایده مطرح‌شده توسط نخبگان صاحب طرح، تأمین نیازها منطقه و غیره را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا شاهد برکات آن در استان سرسبز گیلان باشیم.

متقی طلب بیش از ۷۰ موردحمایت از کانون دانشگاهیان را از نمره‌های قابل‌قبول پارک علم و فناوری استان عنوان کرد و افزود: دانشجویان ارشد و دکتری برای پایان‌نامه‌هایشان با پشتوانه کانون حمایت از خلاقیت، موجبات شکوفایی طرح‌های گوناگون را فراهم دیده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان  با اشاره به سوزاندن بازمانده‌های کشاورزی که به آسیب محیط‌زیست منجر می‌شود افزود: حاصل فعالیت و اهتمام یک فناور و یک سرمایه‌گذار، ایجاد کارخانه سلولوزی شد که کاه‌های مازاد کشاورزی را به خمیرکاغذ تبدیل می‌کند که این طرح از پروژه‌های ارزشمندی است که می‌توانیم باافتخار از آماده به فعالیت بودن آن خبر دهیم زیرا با فعالیت این کارخانه، کمک بزرگی به محیط‌زیست می شود که مانع سوزاندن کاه‌ها و عدم قطع بیشتر درختان برای تهیه کاغذ می‌شود.

Share