در جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷ - ژاپن

اولین مدال جهانی تاریخ برای والیبال ایران

با شکست آمریکا عنوان سومی تیم ملی والیبال بزرگسالان کشورمان در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ قطعی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، در آخرین روز از رقابت های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ که در ژاپن برگزار می‌شود تیم ملی والیبال ایتالیا در آخرین دیدارش موفق شد با نتیجه سه بر یک آمریکا را از پیش رو بردارد و با این پیروزی والیبال ایران را به نخستین مدال جهانی تاریخ خود رساند.

به گزارش ایسنا، در آخرین روز از هفتمین دوره رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان که از بیست و یکم شهریور ماه و با حضور شش تیم برتر جهان در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی دو شهر ناگویا و اوساکا در ژاپن برگزار می‌شود، تیم ملی والیبال ایتالیا، نایب قهرمان المپیک، در آخرین دیدارش رو در روی تیم قدرتمند آمریکا قرار گرفت و در پایان سه بر یک به پیروزی رسید و با این برد، سومی تیم والیبال ایران در جام قهرمانان بزرگ جهان نیز قطعی شد.

شاگردان جیان لورنزو بلنجینی با امتیاز های ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲، ۲۳ بر ۲۵ و ۲۹ بر ۲۷ توانستند دارنده مدال برنز المپیک ریو را شکست دهند و  پیش از آغاز دیدار برزیل با ‍ژاپن به صدر جدول رده بندی برسند.
لاجوردی پوشان که در نبود ستاره های چون ایوان زایتسف و خوان ترینو کار تیمی خوبی را در این دوره به نمایش گذاشته اند، در پایان دیدار هایشان با چهار برد و یک شکست و کسب ۱۲ امتیاز پیش از پایان دیدارهای روز پایانی خود را به صدر جدول رده بندی رساندند اما با توجه به دیدار آسان برزیل با ژاپن و احتمال بالای برد سلسائو برابر چشم بادامی ها، شاگردان بلنجینی می‌توانند جایگاه دومی را برای خود بدانند.

ایتالیا با این پیروزی کاری کرد تا تیم ملی والیبال ایران نیز با توجه به نتایج روزهای گذشته برای اولین بار بتواند به مدال جهانی دست یابد. با شکست آمریکا، والیبالیست های ایران پیش از آغاز دیدارشان با فرانسه بدون تغییر جایگاهشان نسبت به روز گذشته با سه برد و یک باخت و هفت امتیاز به مدال برنز جام قهرمانان بزرگ جهان دست یافتند.

شاگردان جان اسپراو هم که با روحیه بالایی پا به این دیدار گذاشته بودند امیدوار بودند تا در صورت پیروزی برابر ایتالیا بتوانند به عنوان نایب قهرمانی دست یابند و بر روی یکی از سکوهای قهرمانی قرار گیرند اما با باخت مقابل لاجوردی پوشان عملا این شانس را از دست دادند و با دو برد و سه باخت و هشت امتیاز در رده چهارم ایستادند.

در پایان این دیدار بنجامی پچ بیشترین امتیاز را کسب کرد و با ۱۶ امتیاز عنوان امتیاز آورترین بازیکن را از آن خود کرد اما نتوانست مانع از شکست تیمش برابر ایتالیا شود. در سوی دیگر میدان اولگ آنتونوف هم با ۱۶ امتیاز و نیز سرویس‌های قدرتمندش بهترین بازیکن ایتالیا بود.

در دیگر دیدارهای امروز (یک شنبه)، از ساعت ۱۰:۱۰ ایران رو در روی فرانسه قرار می گیرد و از ساعت ۱۳:۱۰ برزیل به مصاف ژاپن می‌رود.

Share