در منطقه آزاد انزلی

انتخاب یک ایرانی به عنوان رئیس کنفدراسیون اسپوکس آسیا | اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای ورزش

مجمع انتخاباتی کنفدراسیون اسپوکس آسیا امروز ( پنجشنبه ) در انزلی برگزار شد و سید مصطفی قوامی به عنوان رئیس این کنفدراسیون انتخاب شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین مجمع اسیایی و کارگاه آموزشی بین المللی مسابقات قهرمانی کشور در رشته اسپوکس با حضور ۱۵ کشور و چندین استان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

شاهین سلطان پور دبیر کنفدراسیون ورزش اسپوکس با بیان اینکه امروز روز بزرگی برای ورزش ماست تصریح کرد: تلاش جمعه همگان نتیجه داد و اولین کنفدراسیون اسیایی اسپوکس شکل گرفت.

وی با بیان اینکه شمشیر مهمترین اسلحه دفاعی بشر در تمامی ادوار تاریخ بوده یادآور شد: برای همین است که از دوران باستان تمدن های بزرگ جنگاوران و دلاورمردان از شمشیر استفاده می کردند.

سلطان پور گفت: رشته اسپوکس برگرفته از ورزش شمشیر بازی در شرایط ایمن است. ورزش اسپوکس به عنوان نوستالژی همه افراد جامعه در ایام جوانی و کودکی است و توسعه ورزش های همگانی را در پی دارد و کمتر کسی پیدا می شود که در وسایل اسباب بازی خود شمشیر چوبی یا پلاستیکی نداشته باشد!

وی افزود: اسپوکس مجموه ای از وززش سریع و دارای تحرک بالاست و از جمله ورزشهای قهرمانی و همگانی است. این رشته محدودیت جنسی نداشته و در هرجایی قابل اجراست و برای ارتقای شادابی جامعه بسیار موثر و نشاط آفرین است.

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای ورزش

غلامعلی جعفر زاده ایمن ابادی نماینده مردم رشت در این مراسم اظهار کرد: طی چند سال گدشته در دولت و مجلس ایران نوع نگاه به ورزش تغییر کرده و معتقدیم ورزش می تواند مانع بروز بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی باشد و به این ترتیب هزینه کردن در امر ورزش را سرمایه گداری می دانیم.

نماینده رشت یادآور شد: در ایران نوع نطام برنامه ریزی ۵ ساله است و برنامه ششم ۵ ساله توسعه از امسال آغاز شده و ردیفی در برنامه ششم دیده شده که بیش از ۲۸ درصد و رقمی برابر با ۵ هزار میلیارد تومان برای ورزش اختصاص یابد.

جعفرزاده با بیان اینکه پارلمان و دولت گامهایی خوب برای توسعه ورزش برداشته اند افزود: اما می دانم که کافی نیست اما حالا که دولت و مجلس توانستند برای ورزش کشور اعتبارات خوبی تنطیم کنند شاهد شکوفایی در همه عرصه های ورزشی باشیم.

وی افزود: ورزشی که ریشه در تاریخ ۲۵۰۰ سال این مملکت دارد احیا شد و از آقای هاشم پور بسیار متشکرم و ما نیز هرجایی که بتوانیم در توسعه و شکوفایی این رشته کمک می‌کنیم.

انتخاب یک ایرانی به عنوان رئیس کنفدراسیون اسپوکس آسیا

 مجمع انتخاباتی کنفدراسیون اسپوکس آسیا امروز ( پنجشنبه ) در انزلی برگزار شد و ضمن آنکه سید مصطفی قوامی به عنوان رییس انتخاب شد٬ دو ایرانی دیگر دو پست مهم را در این مجمع از آن خود کردند. این مجمع با حضور محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی ٬ محمد رضا هاشمپور رییس انجمن اسپوکس کشورمان و نمایندگان ۱۸ کشور آسیایی در سالن کنفرانس مجتمع ونوس منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

پس از رای گیری،  قوامی به عنوان رئیس این کنفدراسیون انتخاب شد. همچنین شاهین سلطان پور دبیر کنفدراسیون اسپوکس آسیا شد. ضمنا در این مجمع انتخاباتی، یک کره ای ٬ یک فیلیپینی و یک ایرانی دیگر به نام سلمان ضرابی به عنوان نواب رییس انتخاب شدند

Share