امام جمعه تالش

انتخاب افراد بر اساس ملاکهای جناحی خیانت است | لزوم توجه مومنین به روز عرفه

حجت الاسلام والمسلمین انصاری، امام جمعه تالش در پایان خطبه از قصد خود برای خدافظی خبر داد و گفت: بزرگان این شهر بر گردن من حق دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین حسن انصاری در خطبه های امروز نماز جمعه تالش گفت: دل بستن به مقام از مصادیق فریب دنیا است که برخی رفتارهای ظالمانه خود را با نام انجام کار برای خدا توجیه میکنند.

امام جمعه تالش خدمت به مردم را مصداق عمل به تکلیف الهی بیان کرد و افزود: مومنین در این راه سختی های دنیا را پذیرا هستند. نماینده با اشاره به روایاتی در خصوص خدمت صادقانه خواستار عمل به این روایات شد.

وی همچنین ادامه داد: دولتهای بعد از انقلاب اسلامی تشکیل و خدمتگزار نامیده شدند تا دولتها آقایی ملت را نکنند.

خطیب جمعه تالش هفته دولت را فرصت ارزشمند ارایه گزارش عملکرد و فرصت قدردانی از دولتمردان بیان کرد و افزود: این هفته مبارک است چون دولتمردان با تلاش بیشتری پروژه ها را در این هفته افتتاح می کنند.

انصاری در مورد ویژگیهای این شهید گفت: رجایی کسی بود که از وسایل دولتی هرگز برای خود و خانواده اش بهره نبرد و حتی در زمان کاری از انجام امورات شخصی پرهیز میکرد که انسان را متوجه حضرت علی (ع) میکند.

وی با بیان دوری ایشان از اشرافیت و جاه طلبی اضافه کرد: این روزها ویژگیهای فردی همچون شهید رجایی در حال تبدیل به یک داستان و افسانه است.

امام جمعه تالش مدیریت جهادی و انقلابی را ویژگی دولت شایسته نظام اسلامی بیان کرد و دوری از غرب گرایی و غرب گرایی، اشرافیت طلبی، ترویج نظام طبقاتی فقیر و غنی و نظام دو قطبی را از شاخصه های سلبی چنین دولتی برشمرد.

 انصاری مردم گرایی، خودباوری، دین محوری، ولایت مداری، دشمن شناسی، داشتن برنامه و قانون مندی و حرکت بر محور وحدت را شاخصه اثباتی یک دولت انقلابی ذکر کرد که دولتهای پس از انقلاب این ویژگیها را دارا بودند.

وی در ادامه خواستار بکارگیری نیروهای تازه نفس در ترکیب دولت و کنار گذاشتن شایستگان شد و انتخاب افراد بر اساس ملاکهای جناحی را بنا بر حدیث نبوی خیانت به مردم خواند.

امام جمعه تالش ولایت را کلید و راهنمای سایر اعمال انسان برشمرد که بدون آن سایر اعمال ترک و از مسیر خارج میشوند.

 انصاری خواستار توجه مومنین به روز عرفه و جایگاه والای آن در جامعه شد و اظهار کرد: می‌خواستم خداحافظی کنم ولی چون بزرگانی که بر گردن بنده_حق دارند  اجازه ندادند خداحافظی نمی کنم و از خداوند برای شما توفیق می خواهم.

گفتنی است حجت الاسلام محمد امین نقدی طی حکمی از سوی ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به امامت جمعه شهر تالش منصوب شد.

Share