محمدحسن عاقل منش: شهردار باید یار دوازدهم شورا باشد

افق رشت ۱۴۰۰ با مدیری کارامد مثل نصرتی محقق می‌شد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار باید یار دوازدهم شورا باشد نه اینکه شهردار کار خودش را انجام دهد و شورا هم کار خودش را در بعضی ادوار شاهد چنین موضوعی بوده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت انتخاب مسعود نصرتی به عنوان شهردار را به مردم رشت تبریک گفت.

وی در گفتگو با حرف تازه انتخاب یک مدیر توانمند در چنین سطحی را فرصتی مناسب برای توسعه رشت ارزیابی کرد و گفت: در آغاز فعالیت شورای پنجم این قول را به مردم دادیم که برای رشت ۱۴۰۰ برنامه داشته باشیم و قطعا این برنامه باید توسط شهرداری کاربلد و کارامد مثل نصرتی محقق می شد.

عاقل منش افزود: صرفا با برنامه و در غیاب مدیری توانمند نمی توان به نتیجه رسید. تجربیات قزوین در استان همجوار ما تجربیات موفقی بود و در نتیجه ما می توانیم به اهدافی که در سال های گذشته نرسیده ایم با کمک مدیری که توانسته همان اهداف را اجرایی کند شاهد اجرایی شدن پروژه ها باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا افزود: به عنوان مثال در رشت بحث کاروانسراهای مرکز شهر را داریم که در قزوین احیا شده است و تجربه موفقی بوده است. یا در بحث پیاده راه باید کیفی سازی شود. آسیب ها بررسی شود و راهکارها اجرایی شود. بازار را قطب اقتصادی شهر می دانیم که باید مجددا نفس بکشد و مردم هم از آن فضا حداکثر استفاده را ببرند. موضوع بی آر تی نه اتوبوس مناسب دارد نه رضایتمندی مردم جلب شده است نیاز به بازنگری دارد و امیدواریم با تعامل شورا و شهرداری به نقطه مطلوب برسیم.

عاقل منش ادامه داد: نکته دیگر تعامل سازنده بین تمامی علاقمندان و دلسوزان رشت است. دکتر نصرتی در قالب گروهی ۷۰ – ۸۰ نفره در قزوین تعاملات خوبی ایجاد کرد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات عدم تعامل واقعی متولیان استانی شهرستانی نمایندگان پارلمان و ملی است و باز هم شورا و شهرداری باید قدم های اساسی را بردارد و با برگزاری جلسات منظم و پیگیری مطالبات به عنوان بزرگترین شهر شمال کشور در مسیر مناسب تری گام بردارد.

 عاقل منش با اشاره به اینکه بودجه شهرداری رشت کفاف حقوق ها را هم نمی دهد گفت: در زمینه جذب سرمایه گذار با مشکلاتی مواجه بودیم و به برنامه ریزی و تجربیات مناسب تری نیاز بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار باید یار دوازدهم شورا باشد نه اینکه شهردار کار خودش را انجام دهد و شورا هم کار خودش را در بعضی ادوار شاهد چنین موضوعی بوده ایم.

عاقل منش در پایان تصریح کرد: تمام این موارد در سایه تعامل و همدلی شورا و شهرداری قابل پیگیری و رفع است و امیدواریم در فضایی توام با همدلی و تعامل با سایر نهاد ها روزهای بهتری برای مردم رشت رقم بزنیم.

Share