جعفرزاده خبرداد

اعضای فراکسیون مستقلان به زودی معرفی می‌شوند | تشکیل کمیته‌ پیگیری مسائل حوزه انتخابیه

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان گفت: کمیته‌ای برای پیگیری مسائل حوزه انتخابیه نمایندگان در داخل فراکسیون تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست صبح امروز فراکسیون متبوعش، اظهار داشت: نشست امروز دوشنبه (۶ شهریور ماه ماه ۹۶) با حضور اعضا برگزار شد که طی آن، نتایج آرا وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم بررسی شد.

وی افزود: بررسی صلاحیت وزرای دولت دوازدهم بیش از هزار و ۲۰۰ نفر ساعت در فراکسیون مستقلین ولایی به طول انجامید که در نهایت، فراکسیون تصمیم گرفت در راستای اصالت خود موضع گیری سیاسی داشته و هیچ گونه محافظه کاری انجام ندهد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان همچنین تصریح کرد: در این نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی گله‌مند بودند نسبت به برخی مصاحبه‌ها -در جریان بررسی صلاحیت وزرا- که تهمت‌هایی را به فراکسیون مستقلین وارد شده بود، مانند اینکه گفته شده، فراکسیون مستقلان با یک فراکسیون دیگر هم‌قسم شده است برای رای نیاوردن یک وزیر، که این موضوعات کذب محض است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بین اینکه امروز کارت اعضای فراکسیون به آنها تقدیم شد، گفت: نمایندگانی که فرم میثاق نامه فراکسیون مستقلین را امضا کرده‌اند، کارت خود را دریافت کردند و اسامی اعضای فراکسیون نیز منتشر می‌شود، نمایندگان دیگری که کارت عضویت فراکسیون را تکمیل کنند قطعا عضویت آن‌ها در فراکسیون قطعی می‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگان در خصوص روز رای گیری اعتراضاتی را مطرح کردند که در این زمینه اعلام شده نظر فراکسیون برای انتخاب افراد جهت نظارت بر شمارش آرا انتخاب شده است، در حالی که از فراکسیون مستقلان کسی از ما سوال نکرد و اعضای ما از طرف فراکسیون در آنجا تکلیفی نداشتند، بلکه تنها استعلام گرفته‌اند که آیا این نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین هستند یا خیر؟.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای برای پیگیری مسائل حوزه انتخابیه نمایندگان در داخل فراکسیون تشکیل می‌شود، افزود: بعضی وزرا تعهد می‌دهند ولی بعد از کسب رای اعتماد توجهی نمی‌کنند که به همین دلیل این کمیته تشکیل می‌شود.

«وزرای پیشنهادی قول‌هایی داده‌اند که مربوط به سهل انگاری وزارتخانه در گذشته بوده که باید جهت رفع مشکلات اقدام شود، که در این زمینه نیز در بیرون از مجلس این اقدامات را امیتاز گیری قلمداد می کنند در حالی که از این ادبیات تعجب می‌کنم.»

نایب رئیس فراکسیون مستقلین در خاتمه اعلام کرد که گزارش عملکرد سالیانه فراکسیون مستقلان را چاپ خواهیم کرد که به صورت مصور و مستند این گزارش اعلام می‌شود.

Share