فرماندار شفت خبر داد:

اعتبار ۱۷ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومانی شهرستان شفت در سال ۹۶

محمدرضا محسنی امروز در دومین نشست کمیته برنامه ریزی با اشاره به اینکه این شهرستان از غافله توسعه و عمران در سال های گذشته عقب مانده است افزود: اعتبارات قطره چکانی و تملک دارایی نمی تواند مشکلات زیرساختی شفت را حل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا محسنی امروز در دومین نشست کمیته برنامه ریزی با اشاره به اینکه این شهرستان از غافله توسعه و عمران در سال های گذشته عقب مانده است افزود: اعتبارات قطره چکانی و تملک دارایی نمی تواند مشکلات زیرساختی شفت را حل کند.

وی با بیان اینکه امسال شاخص تقسیم اعتبارات بر اساس میزان جمعیت و محرومیت است: کاهش جمعیت سبب کاهش سرانه بودجه شهرستان شده اما رقم آن نسبت به سال گذشته با توجه به رشد اعتبارات استانی افزایش داشته است.

فرماندار شفت با بیان اینکه مجموع اعتبارات شفت در سال جاری ۱۷ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان است افزود: این میزان نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس الزامات ۱۰ درصد اعتبارات این شهرستان در پروژه های جدید منظور شده که مبلغ آن ۹۸۵ میلیون تومان است افزود: اعتبارات امسال با در نظر گرفتن اولویتها ومطالبات موجود در حوزه های راه روستایی، بنیاد مسکن، برق، آب و فاضلاب تجمیع شده است تا خروجی مناسبی حاصل شود.

محسنی با اشاره به اینکه سهم شهرستان شفت از اعتبارات استان گیلان ۴ درصد است افزود: جذب اعتبارات تخصیص یافته باید توسط مدیران دستگاه های اجرایی مطالبه و پیگیری شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اعتبارات سنواتی برای ۶۵ پروژه به مبلغ ۳ میلیارد و ۶۳۲ میلیون در بودجه امسال منظور شده است افزود: برای ۱۵۶ پروژه نیمه تمام و مطالعاتی اعتبار ۱۲ میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه همه باید پاسخگوی مسوولیت های خود باشیم افزود: ساماندهی ورودی شهرستان شفت و تکمیل پروژه ملاسرا-شفت یکی از مطالبات مردمی است که توسط فرماندار در حال پیگیری است.

وی با تقدیر از عملکرد فرماندار شفت برای پیگیری امور زیرساختی این شهرستان افزود: انجام پروژه فاضلاب امامزاده ابراهیم یکی از کارهای ماندگار است که انشاالله تا ۲۲ بهمن تکمیل خواهد شد.

حجت الاسلام افتخاری در ادامه افزود: بخشداران باید چالش های روستاها را بشناسند و برای آن برنامه ریزی کنند.

Share