در اولین جلسه رسمی شورای شهر رشت عنوان شد

از ماجرای سکه و گل ۷۰۰ هزار تومانی برای تجلیل از شورا تا کور کردن چشم فتنه نیرو کاشتن در شهرداری

با مصوبه اعضای شورای شهر رشت جلسات شورا عصر روزهای دوشنبه به صورت عادی و صبح روزهای چهارشنبه به صورت فوق العاده تشکیل گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ابتدای جلسه، رئیس شورای شهر رشت، ضمن تقدیر از اعضای شورا در حسن اعتماد ایشان در انتخاب وی به ریاست شورای شهر رشت، مناسبت های هفته را گرامی داشت و گفت: با توجه به وضعیت خاص شهرداری ، لازم است برای انتخاب سرپرست شهرداری امروز به نتیجه برسیم.

امیر حسین علوی گفت: پیشنهاد می شود برای بررسی صلاحیت نامزدهای شهرداری و همچنین انتخاب هیات رئیسه کمیسیونها، تا پایان شهریور ماه دو روز در هفته(دوشنبه و چهارشنبه) جلسه برگزار شود تا بتوانیم مدیرت بهتری داشته باشیم.

 علوی با تاکید بر تسریع در تعیین تکلیف کمیسیون های تخصصی شورا تصریح کرد: لازم است هرچه سریعتر هیات رئیسه کمیسیون های تخصصی شورا انتخاب شود تا لوایح و نامه های باقی مانده در کمیسیون ها بررسی گردد. همچنین انتخاب نمایندگان شورا در کمیسیون ماده صد و دیگر کمیسیونهای شهرداری می باید مشخص گردد تا امورات مربوط به شهرداری زودتر به نتیجه برسد.

چانه زنی بر مکانیزم انتخاب شهردار

احمد رمضانپور، عضو شورای شهر، نیز بر مغتنم شمردن فرصتها تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم در دنیا و اخرت یادگاری برای خود بگذاریم می باید خداوند را ولی خود در کارها قرار دهیم.

پس از نقد و نظر اعضای شورا در مورد ساعت و روز جلسات صحن رسمی شورای شهر، مصوب شد عصر دوشنبه ها جلسات شورا به صورت عادی و صبح چهارشنبه های به صورت فوق العاده جلسات شورا تشکیل گردد.

 علوی، در مورد پروسه انتخاب شهردار نیز گفت: با توجه به ارایه رزومه نامزدهای انتخاب شهردار، ضرورت دارد، با تشکیل جلسات پی در پی در یک ماه اخیر، شهردار را انتخاب نماییم.

حاجی پور نیز در اینباره گفت: با توجه به اینکه ۳۰ نفربرای تصدی پست شهرداری اعلام آمادگی کرده اند، و ضمن احترام به همه نامزدها، برخی از معرفی شدگان، مورد اتفاق نظر هیچکدام از اعضا نیستند بنابراین پیشنهاد می شود برای سرعت بخشیدن به انتخاب شهردار، هر عضو ۵نفر را انتخاب نموده و اولویت بندی نماییم.

 فرهام زاهد نیز پیشنهاد داد: مکانیزم انتخاب شهردار نباید به گونه ای باشد که راه برای افرادی که مورد تایید تعداد بیشتری از اعضا نیست، بسته شود و ضروری است هر عضو ۵نفر را انتخاب نموده و با اولویت بندی بررسی شود.

رضا رسولی نیز گفت: بحث انتخاب شهردار مهم است ولی نباید عجله کرد و کیفیت را فدای زمان نکنیم. عملا سه ماه است شهر با سرپرست اداره می شود و اگر لازم است می توان با تشکیل جلسات پی درپی و فوق العاده وضعیت نامزدها را دقیقتر بررسی نماییم.

رئیس شورا نیز ادامه داد: دستور جلسه بعدی شورا، بررسی  حداقل ۵ نامزد پست شهرداری رشت است که مورد اولویت بیشتر اعضای شورای شهر می باشد.

علوی همچنین تصریح کرد: طبق قانون ترکیب تعداد اعضای کمیسیونها ۵نفر است و تا ۷نفر نیز قابل افزایش است و از اعضای شورا می خواهم زودتر برای عضویت در کمیسیون تخصصی مورد علاقه خود اعلام امادگی نمایند.

گفتنی است، اولین جلسه شورای شهر رشت،در فرمانداری به منظور انتخاب هیات رئیسه جدید شورای شهر رشت تشکیل گردید.

بودجه شهرداری منطقه یک ۹۰درصد محقق شده است

 در ادامه جلسه، فرامرز جمشید پور با حضور در صحن شورا، گزارشی از روند اداره شهرداری  و وضعیت وصول درامد شهرداری گزارشی ارایه داد.

سرپرست شهرداری، از اعتماد اعضای شورا در انتخاب وی به عنوان سرپرست تقدیر نمود و ابراز کرد: شهرداری به لحاظ مالی در زمان تحویل به بنده از لحاظ مالی و عمرانی مشکلات زیادی داشت.

وی افزود: سیاست ما، اولویت در پرداخت حقوق کارکنان بود و همچنین تلاش کردیم پروژه های نیمه تمام را سرعت بخشیده و از پروژه های جدید اجتناب نماییم.

جمشید پور ابراز کرد: در دو ماه گذشته ۲۵ پروژه اماده بهره برداری است. در بخش جاری از ۲۳ خرداد ۹۶ تا ۳۱ مرداد، در منطقه یک، به صورت نقد نزدیک ۹میلیارد درآمد داشتیم و ۲۱ میلیارد هم غیر نقد درامد کسب کردیم.

جمشیدپور افزود: بودجه شهرداری منطقه یک ۹۰درصد محقق شده است. در منطقه سه و ۵ که ضعیف تر بوده اند، وصولی نقدی ۲میلیارد و ۶۵۰ بوده و یک و نیم میلیارد غیر نقد بوده و ۴۰ درصد محقق شده است. در منطقه ۴ نیز حدود ۷میلیارد نقد و غیر نقد وصولی داشتیم و ۸۸ درصد وصولی داشتیم. منطقه ۵نیز، نقد و غیر نقد ۲میلیارد وصولی داشتیم و باید ۵میلیارد وصولی می داشتیم که در مجموع ۴۶درصد محقق شده است.

وی اضافه کرد: در شهرداری مرکز نقد و غیر نقد ۲۸میلیارد و ۲۵۰ وصولی داشتیم که از محل فروش املاک و وام بوده است و ۲۷درصد بودجه مرکز محقق شده است. و به مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد افزایش وصولی درآمد  در دو ماه مشابه داشته ایم.

وی بر پرداخت بموقع حقوق کارکنان تاکید کرد و افزود: برخی احکام قضایی موجب تاخیر در پرداخت حقوق می شود و بیش از ۱۰۰میلیارد حکم قضایی صادره داریم.

وی از تلاش بر وصول مطالبات شهرداری از جمله عوارض گاز تاکید کرد و افزود: ۱۰ میلیارد این مبلغ می شود که می توان با آن حقوق مرداد کارکنان را پرداخت کرد.

جمشید پور بر تکمیل ساختمان شهرداری تاکید کرد و ابراز کرد: تجهیز ساختمان، پارتیشن بندی و محوطه سازی  در حال انجام است و این پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

سرپرست شهرداری لازمه تسریع  در اتمام این پروژه را تزریق مالی دانست و از اعضای جدید شورا خواست تا از ساختمان اداری شهرداری رشت در میدان گیل بازدید نمایند.

سکه و گل هفتصد هزار تومانی برای تجلیل از شورای چهارم

محمد حسن عاقل منش به شرایط خاص شهرداری اشاره نمود و گفت: پرداخت حقوق و معوقات کارکنان شهرداری می باید در اولویت برنامه های شهردار باشد. وی از سرپرست شهرداری خواست تا در پرداخت حقوق تسریع نماید و تدبیری در این زمینه بیندیشد.

عضو شورا افزود: برای تجلیل از شورای چهارم و پنجم رسانه ها اعلام کردند که سکه و گل هفتصد هزار تومانی داده شده است. لازم است اسناد و فاکتور هزینه کردها را به شورا گزارش دهید انعکاس اینها از سوی حوزه کارپردازی که امانت داری نکرده و موجب تحریک و رنجش همکاران شده است، انعکاس خوبی در رسانه ها نداشته است. لازم است هدایا را ساماندهی نمایید و اجازه ندهید در رسانه ها ذهن افراد تشویش شود. درصورتی که اعضای شورای پنج هدیه ای دریافت نکرده اند.

جمشید پور در این زمینه گفت: مرسوم است که در پایان هر دوره، از اعضای شورای  تقدیر می شود و گلها تنها ۷۰هزار تومان خریداری شد و به اعضای پنجم تنها لوح سپاس بدون هدیه ارایه گردید.

سرپرست شهرداری بر امانت داری در اسناد شهرداری تاکید کرد و افزود: در عصر ارتباطات بخشی از این رسانه ای شدن اطلاعات اجتناب ناپذیر است.

جمشیدپور ابراز کرد: اصلاح در مدیران شهرداری هرچند اجتناب ناپذیر است اما در دوره سرپرستی تاکنون روال نبوده است و اگر اعضای محترم شورا در این دوران نیز تشخیص می دهند، می توان تغییراتی در مدیریت ایجاد نمود.

احمد رمضانپور هم گفت: اگر قرار است شهرداری با ویژگی های مورد توافق اعضای شورا انتخاب نماییم، در دوران سرپرستی ضرورتی به تعویض مدیران نیست.

عضو شورا موضوع ۱۰۰ میلیارد حکم قضایی را هم حایز اهمیت دانست و تاکید کرد: لازم است اعضای شورا با تدبیری راهکاری اندیشیده و به سرپرست در حل مشکل کمک نمایند.

گلایه علیپور از درز اسناد محرمانه شهرداری

محمد حسن علیپور هم گفت: می شد محرمانه به امورات شهرداری پرداخت و اجازه نداد اسناد محرمانه شهرداری بیرون درز نماید.  در شرایطی که کارکنان حقوق دریافت نکرده اند، از هزینه های غیر ضرور می باید پرهیز شود. ضمن اینکه چه تضمینی است که شما در سرپرستی باقی مانده و به روند قبلی ادامه ندهید!

از انتقاد به عزل و نصب ها تا مسدود شدن شماره حساب شهرداری

حامد عبدالهی گفت: افرادی که در این مدت کوتاه عزل و نصب کردید، توضیح دهید کدام یک شایستگی بیشتری نسبت به قبلی داشته اند! پیمانکارانی که بیش از ۷ماه مطالبات دارند ولی در مناطق تهاتر انها انجام نمی شود ولی برخی افراد خاص به راحتی در یک ماه تهاتر کرده و مطالبات خود را دریافت می کنند. انتخاب اولویت بندی برای تهاترها چگونه انجام می شود.

عضو شورا افزود: افزایش درآمدی انقدر زیاد نیست که شما مانور می دهید، طبیعی است که در ماههای نخست رکود مالی داریم و از پایان تیر ماه، رشد درامدی شهرداری هاست. و از برج ۱۰ به بعد دوباره با افت قبلی دوباره شاهد رشد درآمدی هستیم.

وی در مورد توقیف حسابهای شهرداری هم گفت: شماره حسابهایی که مطرح می کنید که مسدود شده محرمانه است و افرادی بیرون از شهرداری از این موضوع باخبر هستند و به صراحت می دانید که این شماره حساب خاص را پیمانکاران و طلبکاران خاص مطلع هستند و بمحض ورود پول، کمتر از ۵دقیقه حساب توقیف می شود این کوتاهی و کم کاری شماست.

رضا رسولی نیز گفت: حدود ۸۳ میلیارد وصولی داشتیم و اولویت شورا توجه به حقوق کارکنان است و به همین دلیل هم شهردار قبلی استیضاح شد وقتی دو ماه حقوق پرسنل به عقب می افتد، می توانستید با یک برنامه ریزی صحیح حقوق را پرداخت نمایید.

عضو شورا تاکید کرد: در آغاز شروع بکار شورای پنجم نیاز است بستری آرام ایجاد نماییم و این ارامش مستلزم پرداخت بموقع حقوق کارکنان است. لازم است گزارش کاملی ارایه دهید

رسولی همچنین گفت: برای عزل و نصب ها یک مقتضیاتی وجود داشت، این را شفاف توضیح دهید چه چیزی جز سلامت و ارامش شهر مقتضیات بوده است؟!

جمشید پور در این زمینه توضیح داد: این شماره حسابی که  گفتید مسدود می شود، حسابی است که وزارت کشور نیز در جریان است و اینگونه نیست که محرمانه بوده باشد شماره حسابی است که سالها شهرداری از کمک های وزارت کشور استفاده می کرده است.

سرپرست شهرداری ادامه داد: هرچند درامد شهرداری در دو ماه اخیر افزایش داشته ولی اگر با دو ماه مشابه سال گذشته در همین زمان مقایسه شود، ۲۰ درصد افزایش درامد داشته ایم.

وی تصریح کرد: اولویت ما پرداخت حقوق پرسنل است برخی پرسنل نظیر تاکسی بی سیم بیش از ۸ماه مطالبه داشتیم و بیشتر کارکنان پاداش اخر سال گذشته را هنوز دریافت نکرده اند.

علوی، گفت: چه ضرورتی داشت در این شرایط مالی آبنمای بوستان ملت را افتتاح کرده و پول غیر نقد هم به پیمانکار آن بپردازید.

رئیس شورا توضیحات سرپرست در مورد انجام ابنما با شرایط شیوه نامه سرمایه گذاری شفاف ندانست و گفت: با وجود انکه شیوه نامه سرمایه گذاری با نظر شورا بررسی و مصوب شد ولی مشکل اساسی این است که در مناطق طبق شیوه نامه مصوب عمل نمی شود.

جمشید پور در بخشی از سخنان خود در مورد عزل و نصب مدیران شهرداری گفت: همان ۷عضو شورایی که نامه زدند که عزل و نصب نشود، برخی از همان اعضا خواستار عزل و نصب بودند. همه کسانی که عوض شدند بنظر من کاراتر از مدیران قبلی هستند. اگر قرار است عزل و نصبی هم انجام شود، با نظر همه اعضای شورا باشد.

چشم فتنه نیرو کاشتن در شهرداری کور شود

جلال الدین شکریه، ضمن انتقاد از عزل و نصب هایی که با فشار افرادی خاص صورت می گیرد، گفت: یارگیری و یارکشی در شان شورا نیست و باید با قاطعیت جلوی این اتفاقات گرفته شود. پیشنهاد سرپرست را می پذیرم و اگر قرار است ضرورتی در تغییر مدیران مناطق صورت گیرد، به سرپرست اعلام شده و با تایید وی و بررسی های انجام شده تغییرات انجام شود. امروز اعضای شورا میثاق ببندیم چشم فتنه نیرو کاشتن در شهرداری کور شود.

در

Share