در جلسه علنی شورای شهر رشت مطرح شد:

ارائه طرح چارت جدید شورای رشت | تفکیک از مبدا توسط سازمان پسماند به فراموشی سپرده‌ شده

حمایت اعضای شورا از طرح پیوستن رشت به جمع تالاب شهرها، ارائه طرح چارت جدید شورای رشت، دیدار رئیس شورای رشت با معاون رئیس‌جمهور و نگاه و عزم ملی برای رفع مشکل رودخانه‌های رشت از مهمترین موارد مطرح شده در نهمین جلسه علنی شورای شهر رشت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه علنی عصر امروز شورا افزود: در روزهای پایانی فعالیت شورای چهارم رشت گزارش عملکردی ارائه شد و از همکاران شورایی تقاضا دارم که نسبت به ارائه گزارش عملکرد یک‌صد روزه شورای پنجم اقدام کنند.

سید امیرحسین علوی با تبریک به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان بیان کرد: در شورای چهارم کمیته‌ای با عنوان بانوان تشکیل‌شده بود و در نظر داریم بار دیگر این کمیته را تشکیل داده و به رفع مشکلات این بخش جامعه بپردازیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و هفته دفاع مقدس بیان کرد: جمعه پیش رو آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس است و با توجه به دینی که شهدا بر دوش ما دارند امیدوارم با انجام برنامه‌ریزی‌های منسجم بهترین مراسمات در این مدت برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: در این راستا و برای نخستین بار در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ردیفی با عنوان هفته دفاع مقدس در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به موضوعیت سفر اخیرش به تهران تصریح کرد: در این سفر با حضور در وزارت کشور بحث بازسازی اتوبوس‌های شهر رشت مطرح و امیدواریم شهر رشت نیز از اختصاص منابع ملی در این بخش بهره‌مند شود.

علوی در خصوص چارت جدید شورای رشت گفت: در این سفر بحث چارت شورا را از طریق وزارت کشور پیگیر شدیم و امیدواریم این موضوع در کل کشور به رسمیت شناخته شود و بنده معتقدم چارت قبلی شورا به‌شدت ضعیف و ناکارآمد است.

رئیس شورا با اشاره به دیدار با ابتکار معاون رئیس‌جمهور در سفر به تهران گفت: قول‌های مساعدی در این دیدار داده شد و دیدارهایی نیز با معاون و مشاور رئیس‌جمهور در خصوص وضعیت رودخانه‌ها و پیوستن رشت به جمع تالاب شهرها برگزار شد.

وی فرصت آماده‌سازی مدارک جهت پیوستن رشت به تالاب شهرها را تا نهم مهر اعلام کرد و افزود: امیدوارم تمامی همکاران شورایی در این خصوص همکاری کنند.

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای رشت اظهار کرد: رودخانه‌های رشت باید تبدیل به یک طرح ملی بشود.

احمد رمضانپور افزود: زاینده‌رود زمانی که به‌صورت ملی بررسی شد مجدداً احیا گردید.

وی با اشاره به شرایط بازنشستگان شهرداری رشت تصریح کرد: بازنشستگان با مشکلات متعددی مواجه هستند و بکوشیم مطالبات بازنشستگان شهرداری رشت پرداخت شود.

رمضانپور بابیان اینکه پرداخت مطالبات پرسنل شهرداری رشت حداقل کاری است که می‌توانیم انجام بدهیم گفت: امیدوارم با اقدامات سازنده شاهد رضایتمندی آنان باشیم.

عضو شورای رشت با اشاره به آغاز سال تحصیلی افزود: امروزه شاهد افت تحصیلی هستیم و باید روش‌هایی به کار ببریم که مشکلات علمی تحصیلی برطرف شود.

رمضانپور بابیان اینکه گیلان به لحاظ علمی نسبت به گذشته افول کرده است گفت: درگذشته شاهد رتبه‌های تک‌رقمی فرزندان گیلان در کنکور بودیم و امروز با آن شرایط فاصله فراوانی داریم.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در شرایط سخت جنگ تحمیلی بالغ‌بر ۱۷ کشور دنیا علیه ایران اسلامی جنگیدند و مردان و زنان ایران اسلامی با نثار جان خود به‌گونه‌ای اقدام کردند که حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد.

رمضانپور گفت: امیدوارم با خدمات صادقانه رضایتمندی ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شاهد را جلب کنیم.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت نیز اظهار کرد: جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از سطح تالاب‌ها توسط ربات شناور ازجمله خبرهای مسرت‌بخش برای شهروندان است.

فاطمه شیرزاد در خصوص خرید دستگاه زباله‌سوز برای رشت تصریح کرد: مباحث زیست‌محیطی و بحرانی که در سراوان وجود دارد با همدلی و افزایی و اختصاص اعتبارات ملی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه تفکیک زباله از مبدأ در سازمان پسماند نادیده گرفته‌شده است گفت: متأسفانه اخیراً این مبحث توسط سازمان پسماند به فراموشی سپرده‌شده و امیدوارم با اقدامات لازم به‌سلامت شهروندان توجه بیشتری مبذول شود.

شیرزاد بابیان اینکه جنگل سراوان توسط شیرابه‌های زباله نابودشده است گفت: انتظار داریم با نگاه و اعتبارات ملی به رفع مشکل سراوان پرداخته شود.

وی افزود: زنگ خطر سراوان به صدا در آمده است و رفع این مشکل از مطالبات به‌حق شهروندان است.

رضا رسولی یکی دیگر از اعضای شورای رشت با تأکید بر تشکیل مرکز پژوهش‌های شورای رشت گفت: شورا باید از این مبحث بهره‌مند شود.

وی با اذعان به اینکه در بسیاری از پارلمان‌های محلی شهرهای دیگر این مرکز وجود دارد بیان کرد:

ضرورت ایجاد این مرکز احساس می‌شود و باید ایده‌های عالی در قالب طرح به پارلمان محلی وارد شود.

طرح ایجاد مرکز پژوهش‌های شورای رشت توسط رضا رسولی تقدیم شورا شد.

رسولی در ادامه با تبریک به مناسبت روز شعر و ادب فارسی گفت: برگزاری همایش بزرگداشت برای هوشنگ ابتهاج و دیگر ستاره‌های درخشان ادبیات استان یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: جای خالی چنین همایش‌هایی احساس می‌شود و امیدوارم این موضوع در شورای پنجم محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خصوص تشکیل مرکز پژوهش‌های شورا گفت: این موضوع قبلاً یک‌بار توسط استانداری و بار دیگر توسط فرمانداری ابطال شد.

سید امیرحسین علوی افزود: تشکیل مرکز پژوهش شورا باید از همه جوانب بررسی شود و در حال حاضر طرح ارائه‌شده توسط رضا رسولی در خصوص تشکیل مرکز پژوهش قابلیت دوفوریتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ابتدا باید به کمیسیون‌های مربوطه جهت رسیدگی ارجاع شود بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم این طرح به‌صورت یک‌فوریتی در کمیسیون‌های شورا بررسی شود.

در ادامه محمدحسن عاقل منش یکی دیگر از اعضای شورای رشت گفت: نباید کاری انجام شود که منع قانونی دارد.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های شورا باید عصای دست شورا باشد و طرح‌هایی که از جانب شهرداری ارائه می‌شود در آن موردبررسی و تائید قرار بگیرد.

خزانه‌دار شورای رشت نیز در خصوص طرح تشکیل مرکز پژوهش‌های شورای رشت گفت: بنده هم معتقدم طرح ارائه‌شده نیازمند بررسی‌های کامل‌تری است.

حامد عبداللهی افزود: بنده با کلیات این موضوع مشکلی ندارم و موافق بررسی طرح ارائه‌شده توسط کمیسیون‌های مربوطه هستم.

 با رأی اعضای شورا طرح ایجاد مرکز پژوهش‌های شورای رشت به‌صورت یک‌فوریتی در کمیسیون‌های مربوطه بررسی خواهد شد.

Share