مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت:

احداث جایگاه ویژه عرضه دام بهداشتی در کیلومتر ۵ جاده سروان

شهرستانی با اشاره به فعالیت بسیار مراکز غیر مجاز عرضه دام در شهر رشت اظهار داشت: این مراکز دام های خود را در اماکن و شرایط غیر بهداشتی به مردم عرضه می کنند که همین باعث انتشار بسیاری از آلودگی ها، بیماری ها و بروز انواع مسائل زیست محیطی در سطح شهر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجتبی شهرستانی با اشاره به فعالیت بسیار مراکز غیر مجاز عرضه دام در شهر رشت اظهار داشت: این مراکز دام های خود را در اماکن و شرایط غیر بهداشتی به مردم عرضه می کنند که همین باعث انتشار بسیاری از آلودگی ها، بیماری ها و بروز انواع مسائل زیست محیطی در سطح شهر می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ نوع بیماری قابل انتقال از دام به انسان وجود دارد، خاطر نشان کرد: به همین منظور با تمهیدات لازم، شهرداری رشت با هماهنگی سازمان های من جمله مرکز بهداشت، محیط زیست، نماینده مرکز نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و همکاری مناطق پنج گانه و سازمان میادین میوه و تربار اقدام به جلوگیری از تجمع و عرضه دام زنده در سطح شهر و انتقال همه این مراکز در کیلومتر ۵ جاده سروان کرده تا بدین طریق بتواند حافظ جان و سلامت شهروندان باشد.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری از حضور دامپزشکان با همکاری مرکز بهداشت و دامپزشکی در روز عید قربان در این مرکز خبر داد و گفت: با حضور این عزیزان زحمتکش دام زنده قبل از کشتار معاینه و از نظر سالم بودن مورد تایید قرار می گیرد که این امر در جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام قابل توجه است.

در همین خصوص شهرستانی از کلیه شهروندان خواست تا به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری های دامی، از خرید دام در مکان های فاقد مجوز جدا خودداری نمایند.

Share