پیشگیری از وقوع جرم حوزه مشترک رسانه و پلیس است

دو کلمه حرف حساب با سردار اسحاقی فرمانده جدید انتظامی گیلان

رویه غلط و ناصوابی که معاونت اجتماعی پلیس گیلان پیش گرفته تا بدانجا پیش رفته که حتی برای برگزاری آئین تودیع و معارفه رئیس پلیس گیلان نیز هیچگونه دعوتی از پایگاه های خبری به عمل نیامد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز آئین تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با حضور سردار مؤمنی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، محمدعلی نجفی استاندار گیلان و جمعی از مسولان استانی برگزار شد.

در این مراسم سردار محمدرضا اسحاقی که تا پیش از این در حدود ۷ سال فرمانده انتظامی استان خوزستان بود، با حکم فرمانده ناجا به‌ مدت ۳ سال به‌عنوان فرمانده انتظامی استان گیلان منصوب شد تا حضور ۲ ساله سردار محمدرضا میرحیدری در گیلان به پایان برسد.

فارغ از ارزیابی عملکرد سردار میرحیدری در مدت حضورشان در استان گیلان به نظر می رسد فرمانده جدید انتظامی استان برای اینکه عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد نیازمند برخی تغییرات در بنده اجرایی سازمان خود است.

کیست که نداند، پیشگیری از وقوع جرم از طریق اطلاع رسانی و آموزش مفاهیم شهروندی حوزه مشترک رسانه و پلیس است و در این بین ارتباط مداوم پلیس با رسانه‎ها در کنار اطلاع رسانی به موقع رویدادها ارتقای سطح امنیت و آرامش را نیز در پی خواهد داشت. بنابراین نقش معاونت اجتماعی ناجا در جهت برقراری ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و تعامل دوسویه حائز اهمیت است.

هنر رسانه اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع است، و طبیعی است که وقتی از اطلاع رسانی به موقع صحبت می‌کنیم به رسانه‌های مجازی و برخط می‌رسیم که این روزها در عصر فناوری و ارتباطات در پیشانی اطلاع رسانی و هدایت افکار عمومی قرار گرفتند. در چنین شرایطی ارتباط نامناسب معاونت اجتماعی پلیس گیلان با پایگاه های خبری گیلان که از مخاطبان هزاران نفری برخوردار هستند طی چندوقت اخیر بیش از هر زمان دیگری به چشم آمده است.

رویه غلط و ناصوابی که معاونت اجتماعی پلیس گیلان پیش گرفته تا بدانجا پیش رفته که حتی برای برگزاری آئین تودیع و معارفه رئیس پلیس گیلان نیز هیچگونه دعوتی از پایگاه های خبری به عمل نیامد. در حالی که دو سال پیش و زمان معارفه سردار میرحیدری پایگاه‌های خبری استان گیلان حضور قدرتمندانه‌ای داشتند. اینکه برای چه و به چه علت از سایت های خبری استان برای چنین مراسم دعوت نمی‌شود و معاونت اجتماعی پلیس گیلان با یک عقبگرد به گذشته به رسانه‌های کاغذی روی آورده مشخص نیست اما شان جایگاه فرماندهی انتظامی استان ایجاب میکرد که مراسم تودیع و معارفه انعکاس شایسته ای میداشت!

رسانه های گیلان همواره نشان داده اند که برای انعکاس خدمات در کنار مسئولان هستند، اما بیان انتقادات و پیشنهادات در کنار انعکاس خدمات موجب پیشرفت و توسعه خواهد شد. حوزه کاری پلیس نیز به نوعی است که می‌بایست در تعامل جدی با رسانه‌ها باشد و ضرورت کار نیز ایجاب می‌کند که سردار اسحاقی در همین روزهای ابتدایی حضور خود در گیلان با وضع فعلی نیروهای زیردست خود بیشتر آشنا شده و تغییراتی نیز در این بخش ایجاد کند.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share