نهاوندیان در حاشیه جلسه هیات دولت:

۵۰ درصد کابینه دوازدهم تغییر خواهد کرد

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: ۵۰ درصد اعضای کابینه دوازدهم تغییر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمد نهاوندیان در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت یازدهم در جمع خبرنگاران در مورد چینش کابینه اظهار اشت: انتخاب هایی که آقای رئیس جمهور انجام داد، انتخاب هایی است که قطعا مورد حمایت مردم خواهد بود.

وی افزود: رئیس جمهور برنامه ای ارائه کرده و مردم به آن جهت گیری و برنامه رای داده اند و ایشان بهترین کسی هستند که پیام انتخابات را دریافت کردند و حتما مصادیقی که انتخاب کردند در جهت تحقق این پیام است.

رئیس دفتر رئیس جمهور، با بیان اینکه ملاک برای رئیس جمهور جز کارآمدی، هماهنگی و همدلی نبوده است، گفت: ملاک در جهت گیری ایشان اعتدال بود و به همین جهت اقشار مختلف آن را پسندیدند. لذا رئیس جمهور در تشخیص مصادیق رویکرد اعتدالی را فارغ از وابستگی های جناحی برای انسجام بیشتر و کارآمدی به کار خواهند گرفت.

در ادامه خبرنگاری پرسید انتخاب آقای رحمانی فضلی در وزارت کشور یک «نه» بزرگ به کسانی است که به رئیس جمهور رای دادند، نهاوندیان پاسخ داد: رای مردم در انتخابات، رای قاطع به دکتر روحانی بود و ایشان نیز قطعا پیمانی که با مردم بسته اند پایبند خواهند ماند.

وی افزود: مطمئن هستم پس از معرفی اعضای کابینه به مجلس شاهد ترکیبی هماهنگ و کارآمد از وزرا، معاونین و مجموع کابینه دوازدهم خواهیم بود.

وی همچنین در مورد فشارها به رئیس جمهور در مورد کابینه نیز گفت: کسانی که رئیس جمهور را می شناسند می دانند فشارها بر روی ایشان بی اثر است و رئیس جمهور کار خود را انجام می دهد و در این زمینه نیز با همه مشورت کرده اند، با شخصیت های سیاسی از جمله جناح ها و گروه های مختلف با افراد خبره در موضوعات فنی و تخصصی.

وی ادامه داد: از ۲۹ اردیبهشت فرصت بسیار زیادی برای رایزنی ها وجود داشت که این رایزنی ها صورت گرفته است لذا مردم می توانند اطمینان داشته باشند که ترکیب کابینه گام بعدی در تحقق خواسته هایشان است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از کابینه تغییر کرده است، گفت: جهت گیری های دولت مشخص است اما مردم می خواهند که این جهت گیری ها با سرعت بیشتری پیش رود.

Share