بعد از تغییر و تحولات جدید در دانشگاه آزاد؛

گزینه‌های اصلی ریاست دانشگاه آزاد رشت چه کسانی هستند؟!

بعد از تغییر و تحولات اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی و انتصاب فرهاد رهبر گمانه زنی ها برای انتصاب رئیس جدید دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان بیشتر شد و گزینه های متعددی از جریانات مختلف سیاسی برای این سمت معرفی شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل خبر، بعد از تغییر و تحولات اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی و انتصاب فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران در دولت احمدی نژاد به سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گمانه زنی ها برای انتصاب رئیس جدید دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان به خصوص واحد رشت نیز بیشتر شد و گزینه های متعددی از جریانات مختلف سیاسی برای این سمت معرفی شده اند.

در میان شاخص ترین گزینه های ریاست دانشگاه آزاد واحد رشت  می توان به افراد زیر اشاره کرد.

عبدالله حاتم زاده استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان دارای دکترای بیوشیمی گیاهی(باغبانی) دانشگاه گلاسگوی انگستان در گذشته بیش از ۷ سال ریاست دانشگاه گیلان در دولت های نهم و دهم احمدی نژاد بر عهده داشت.وی در انتخابات گذشته مجلس با وجود این که به واسطه مقامش در میان دانشگاهیان چهره شناخته شده ای بود تنها ۲۲۶۱ رای کسب کرد. حالا با تغییر مدیریت دانشگاه آزاد گمانه زنی ها برای انتصاب وی بیشتر شنیده می شود.

گزینه بعدی ریاست دانشگاه آزاد رشت، دکتر حسن تاجیک دانشیار دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان فارغ التحصیل دکترای شیمی آلی(پلیمر) دانشگاه شیراز است. رایزن علمی ایران و سرپرست دانشجویان ایرانی در مالزی وجنوب شرقی آسیا، ریاست دانشگاه خلیج فارس بوشهر و مشاور رئیس و سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه گیلان  از جمله سوابق حسن تاجیک است. وی در سال ۹۳ با حکم محمدعلی نجفی به سمت مشاور و مدیرکل حوزه استاندار گیلان منصوب شد و گزینه اصلی حامیان دولت محسوب می شود.

گزینه های بعدی ریاست روسای قبلی دانشگاه آزاد رشت هستند.

حجت‌الاسلام سیدعلی میرابراهیمی، متولد سال ۱۳۴۳ در روستای چایخانسر شهرستان رودسر و عضو هیأت علمی گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان یکی از همین گزینه ها است که  سابقه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای رشت و نیشابور و ریاست دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور را در کارنامه سوابق اجرایی خود دارد. وی سال ۹۲ با حکم حمید میرزاده رئیس سابق دانشگاه آزاد به سمت  معاونت هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد و از چهره های میانه روی اصولگرایان به حساب می آید.

دکتر رضا سیمبر استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان از دیگر اصولگرایانی است که برای حضور در سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رشت شانس دارد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ از جمله سوابق این چهره متمایل به اصولگرایان است. وی در مجلس قبلی با حکم کاظم جلالی به سمت، مشاور رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی منصوب شد. وی که با حضور به عنوان کارشناس در رسانه های منتقد دولت یکی از منتقدان شاخص دولت محسوب می شود بارها در تریبون های مخالفین دولت شرکت کرده است و حال شانس این را دارد در دولت دوازدهم ریاست یکی از نهادهای مهم دانشگاهی را بر عهده بگیرد.

Share