در آستانه معرفی کابینه

کیهان: سهم خواهی اصلاح طلبان از روحانی | اصلاح‌طلبان دست به تهدید شدند

محافل اصلاح‌طلب با هدف امتیازگیری بیشتر از روحانی، فضاسازی درباره کابینه دوازدهم را شدت بخشیده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روزنامه کیهان در مطلبی نوشت:

روزنامه آرمان در گزارشی انتقادی و در تیتر صفحه اول خود با عنوان «تدبیر بدون امید» نوشت: اکنون نگرانی‌هایی درباره دولت تدبیر و امید وجود دارد. نگرانی از کم‌توجهی به خواست میانه‌روها و اصلاح‌طلبان که اصلی‌ترین حامیان روحانی بودند.

این روزها نگرانی از کمرنگ شدن امید در چینش کابینه هویداست.
بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید کمی‌نگران است و با اشاره به حمایت اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید مجلس از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: فراکسیون در حمایت از آقای روحانی فراتر از انتظار ظاهر شد و در واقع این حمایت به مثابه چک سفید امضای جریان اصلاح‌طلبی به آقای روحانی بود. اکنون هم در صورت معرفی کابینه کارآمد و قوی از سوی ایشان مانند انتخابات تمام قد حامی ایشان خواهیم بود اما برای کابینه آینده با هر ترکیبی چک سفید امضا نداده‌ایم.

غلامرضا حیدری عضو دیگر فراکسیون امید در مجلس هم در توئیتر خود نوشت: «ما هیچ عقد اخوتی نداریم که هرکه را رئیس‌جمهور معرفی کند باید رأی دهیم.»

روزنامه آفتاب یزد نیز کنار گذاشته شدن مجید انصاری از معاونت حقوقی را «خداحافظی حزن‌انگیز» خواند و نوشت: بزرگ‌ترین نگرانی، کم‌رنگ شدن حضور اصلاح‌طلبان در دولت دوازدهم است. ناصر قوامی به آفتاب یزد می‌گوید «روحانی می‌توانست از اصلاح‌طلبان استفاده کند اما او اصلاح‌طلب نیست. اصلاح‌طلبان می‌دانند که در شرایط فعلی، اصلاح‌طلبان شاخص و پیشرو در دولت نخواهند بود».

قوامی می‌افزاید: «من فکر می‌کنم یک مسئله، خود آقای روحانی است و ایشان نمی‌خواهد اصلاح‌طلبان در دولت باشند، و الا خب ایشان افرادی را معرفی می‌کردند ولو این که مجلس هم رأی ندهد؛ تا مشخص شود که او مشکلی برای معرفی این شخصیت‌ها ندارد. «ایشان مجدداً می‌خواهد آقای رحمانی فضلی را برای وزارت کشور معرفی کند. در حالی که می‌شد ایشان نه یک اصلاح‌طلب، ولی کسی که تمایل به اصلاح‌طلبی دارد را معرفی کند.»

همچنین روزنامه آرمان فرصت معرفی کابینه جدید، را «وقت، راستی‌آزمایی روحانی»! خواند و نوشت: میان دولت روحانی و اصلاح‌طلبان، تناقض وجود دارد.

روزنامه قانون نیز با بیان اینکه دولتی‌ها راهنما به چپ می‌زنند و حرکت به راست می‌کنند، عنوان «کابینه هزار داماد» را برای تیتر خود انتخاب کرده و با تهدید روحانی می‌نویسد: آقای روحانی این ره که می‌روید به… است. بی‌شک، کابینه دوازدهم پاشنه آشیل روحانی است.

روزنامه آفتاب یزد نیز در گزارشی نوشت امید اصلاح‌طلبان به فراکسیون امید در مجلس است چرا که آنها عقد اخوت با روحانی نبسته‌اند و می‌توانند به برخی وزرای پیشنهادی رأی ندهند.

آفتاب یزد می‌نویسد: به نظر می‌رسد بعد از آنکه اخبار موثقی از نقش داشتن افرادی مانند محمود واعظی و محمد نهاوندیان در چینش کابینه پرده برداشت، در نهایت تنها ملجأ اصلاح‌طلبان، نمایندگانشان در فراکسیون امید مجلس باشند که بتوانند اهداف و مطالبات اصلاح طلبانه‌ ایشان را در نظر گیرند.

فراکسیون امید کمتر از ۱۰۰ عضو (از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس) دارد.

Share