در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛

کوچکی‌نژاد: ردپایی از بطحایی در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد

نماینده مردم رشت ضمن دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: هیچ رد پایی از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد در نشست علنی عصر امروز (سه شنبه،۲۴ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: وزارت آموزش و پرورش حساس‌ترین وزارتخانه است که کوچکترین اشتباه در آن بزرگترین خسارات‌ها را در پی دارد زیرا ۱۳ میلیون دانش آموز همانند رودی در جریان هستند که زمان اجازه توقف آن را نمی‌دهد لذا نباید کمترین خطایی در آن صورت گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رئیس جمهور برای معرفی بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش افزود: ایشان تنها وزیری است که همه عمر خود را در این وزارتخانه صرف کرد و تلاش بسیار زیادی برای کسب تجارب مختلف به کار گرفت؛ حال به نظر می‌رسد با انتخاب ایشان به عنوان وزیر آموزش و پرورش شاهد کمترین اشتباهات در این وزارتخانه باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، معلم، مدیر و کارشناسی کارآزموده است و به بسیاری از قوانین تسلط کامل دارد؛ اگر نگاهی به برنامه پیشنهادی وی بیندازیم متوجه خواهیم شد که در برنامه‌های ایشان توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه‌های پنجم و ششم توسعه وجود دارد.

وی یادآور شد: امروز هم رئیس جمهور وعده داد که به حوزه آموزش و پرورش کمک کند تا مشکلات این وزارتخانه رفع شود این در حالی است که مجلس نیز کمیته‌ای تشکیل داده تا با همکاری این وزیر بتوان بسیاری از معضلات فرهنگیا را رفع کرد.

کوچکی نژاد درباره مشکلات فرهنگیان تأکید کرد: بازنشستگان فرهنگی و دستمزد ناچیز معلمان ابتدایی از جمله مواردی است که امروزه فرهنگیان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: وزیر آموزش و پرورش در برهه ای از زمان مدیر واحد آموزشی بوده که قطعا نسبت به سرانه مدارس حساس است از سوی دیگر وی در اوایل انقلاب مدیر پرورشی بوده که می تواند دغدغه این حوزه را نیز درک کند.

وی افزود: ناگفته نماند که در برنامه ارائه شده وزیر آموزش و پرورش به بحث اقتصاد آموزشی اشاره شده که راهکاری برای متحول کردن این بخش در نظر گرفته شده؛ همچنین ساماندهی نیروی انسانی نیز از دیگر موارد اشاره شده در برنامه های وزیر پیشنهادی است.

کوچکی‌نژاد با یادآوری سوال برخی از نمایندگان در مورد حضور وزیر پیشنهادی در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان تأکید کرد: در برهه‌ای از زمان تحقیق و تفحصی از صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفت که بنده رئیس کمیته این تحقیق و تفحص بودم، اکنون کل گزارش آن آماده شده که بعد از رأی اعتماد به وزیر گزارش را به هیأت رئیسه تحویل داده تا نسبت به آن رسیدگی صورت گیرد اما ناگفته نماند که در این گزارش هیچ رد پایی از تخلفات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: من روز گذشته نیز گزارشی از دیوان محاسبات اخذ کردم که در این گزارش نیز هیچگونه تخلفی از سوی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کمک به فرهنگیان است؛ این در حالی است که بسیاری از افراد طی نامه‌های مختلف خواستار انتخاب آقای بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش بودند لذا امیدواریم مجلس به آن رأی مثبت دهد.

Share