معاون اول رئیس‌جمهور:

کمیسیون نظارت تشخیص دهد خلاف برجام شده واکنش تند خواهیم داشت

جهانگیری گفت: کمیسیون نظارت بر برجام تشخیص دهد طرف مقابل خلاف برجام عمل کرده است، ایران واکنش تند نشان خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست شورای ملی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با استانداران اظهارداشت: کمیسیون نظارت بر برجام تشخیص دهد کاری خلاف برجام از سوی طرف مقابل صورت گرفته جمهوری اسلامی ایران عکس‌العمل تند نشان خواهد داد.

جهانگیری ادامه داد: همه قبول دارند که بیکاری از چالش‌های مهم کشور است و راه حل بیکاری جز با تولید و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیست.

وی تصریح کرد: گاهی هم که یک قراردادی انجام می‌شود عده‌ای شروع به انتقاد می‌کنند که البته  اشکالی ندارد اما چرا دستگاه‌های رسمی که مکلف به کمک کردن برای حل مشکل مردم هستند مخالفت می‌کنند، مخالفت آنها در اتاق‌ها در پشت درهای بسته نمی‌ماند بلکه این پیام را به خارجی‌ها مخابره می‌کند که در این کشور امنیت برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

جهانگیری افزود: در حل مسائل و مشکلات مردم باید با یکدیگر تفاهم و توافق و همکاری داشته باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت حاکم بر آمریکا می‌خواهد در فضای بین‌الملل جا بیندازد که ایران ناقض برجام است تا بتواند بین کشورهای ۵+۱ و سازمان ملل اجماعی علیه ما ایجاد کند، گفت: اما موفق نشده‌اند، اکنون در دنیا تلاش می‌کنند فضای کار را در ایران پرریسک و ناامن نشان دهند.

وی درباره کابینه دوازدهم افزود: کابینه دوازدهم به زودی تشکیل خواهد شد، شخص رئیس‌جمهور مسئول انتخاب کابینه است و خودش تصمیم می‌گیرد البته از سوی اطرافیان و نهادهای مختلف و با مقام معظم رهبری و هر که و هر جا لازم باشد حتما مشورت می‌کند ولی تصمیم گیر برای انتخاب کابینه شخص رئیس‌جمهور است.

جهانگیری در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز یادآور شد: درباره اقتصاد مقاومتی حرف در دل بسیار دارم و روزی آنها را خواهم گفت؛ مقام معظم رهبری فرمودند که شما ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنید که نافذ کلمه باشد.

وی تاکید کرد: ما مدیرکل خودمان مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را به او می‌دهیم ولی اجرا نمی‌کند دیگر دستگاه های خارج از دولت که علی ماشاء‌الله است؛ تلاش می‌کنیم فضا درست شود که بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری بیاید و اقتصاد مقاومتی راه بیفتد، یک آقایی تریبون دستش می‌گیرد و هرگونه می‌خواهد می تازد و زحمات یک مجموعه را از بین می‌برد.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی قرار است انجام بگیرد و در دولت ادامه یابد همه باید انجام دهند یا اینکه بگوییم این کار هم مانند امور دیگر است که آن وقت دولت هرچه زورش رسید جلو می‌رود اما اینکه بگوییم کار مهمی است و بر اراده رهبری شکل گرفته که باید این کار پیش برود نباید کسی در عمل مخالفت کند و تنها یک نفر بتواند گزارش کند حالا بنده یا هر فرد دیگری مناسب است در آن جایگاه قرار دهند.

وی تصریح‌کرد: اگر گفته می‌شود فلان امام‌جمعه و تریبون دارد اخلال می کند و صداوسیما و قوه‌قضائیه و سازمان بازرسی دارد این کار را انجام می‌دهد حرفش حرف باشد لذا باید برای پیشرفت کارمان جدی باشیم.

Share