فرماندار لاهیجان خبر داد:

کمک ۳۰ میلیاردی خیرین لاهیجان به آموزش و پرورش

فرماندار لاهیجان گفت: در شهرستان لاهیجان در سال جاری خیرین بیش از ۳۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش کمک می کنند که از ظرفیت های خوب این شهرستان به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سید محمد احمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش افزود: در برنامه ششم توسعه کشور سه محور اقتصاد مقاومتی، شرکت های دانش بنیاد و مقاوم سازی فرهگ مورد تاکید قرار گرفته است که نقش آموزش پرورش در این سه محور بسیار مهم و اساسی دیده شده است و کمتر سازمانی وجود دارد که بتواند در همه این موارد نقش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه راهبردی ششم توسعه کشور که مافوق دولت ها نوشته شده است و هر دولتی روی کار بیاید باید آن را دنبال کند بر علم، فناوی و توسعه شرکت های دانش بنیاد و ایجاد تولید ثروت و مقاوم سازی فرهنگ تاکید شده است.

فرماندار لاهیجان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در کنار آموزش و پرورش در مقاوم سازی فرهنگ جامعه نقش اساسی دارد ولی در عین حال نمی توانیم نقش عملیاتی بودجه ای را در اسناد بالادستی در ارتقای آموزش و پرورش نادیده بگیریم.

این مقام مسئول از شورای آموزش و پرورش و از نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش به عنوان خانواده فرهنگیان نام برد و تصریح کرد: این خانواده ای پر جنب و جوش و فعال و بسیار تاثیرگذار در جامعه اسلامی است و باید به آن توجه شود.

احمدی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید بتواند از ظرفیت های موجود در برگزاری کلاس های اوقات فراغت به درستی استفاده کند و با توجه به افزایش بالای سطح توقع مردم اقدامات پایه ای آموزش و پرورش ضعیف است و باید برای پاسخگویی این توقعات زیر ساخت های خانواده آموزش و پرورش قوی شود.

فرماندار لاهیجان عنوان کرد: آموزش و پرورش با پدیده بخش خصوصی مواجه است و ممکن است اتهاماتی به آن زده شود و زمانی می تواند رفع اتهام کند که به خانواده آموزش و پرورش توجه شود.

وی تاکید کرد: با این همه مشکلاتی که در آموزش و پرورش وجود دارد ولی کمترین مراجعات مردمی از آن قشر فرهنگیان است و کمترین تخلفات نیز در بخش آموزش و پرورش گزارش شده است.

نماینده دولت در لاهیجان به ظرفیت های خیرین مدرسه ساز شهرستان در جهت کمک به ارتقای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در شهرستان لاهیجان در سال جاری خیرین بیش از ۳۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش کمک می کنند که از ظرفیت های خوب این شهرستان به شمار می رود و این خدمات بیشتر سرمایه ای است.

Share