در مراسم استقبال از ناوگروه اعزامی به باکو عنوان شد

کسب مقام دوم نیروی دریایی ارتش در مسابقات غواصی و جام دریا

سیاری در حاشیه استقبال از ناوگروه اعزامی به مسابقات بین المللی جام دریا ۲۰۱۷ باکو، اظهار کرد: ناوگان شمال از ۲۵ روز پیش دو فروند ناو موشک انداز «پیکان و جوشن » را به مسابقات دریایی جام دریا در کشور آذربایجان که از سلسله مسابقات دریایی خزر در سال بوده اعزام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جم و پیش بینی می‌شدمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بندرانزلی اظهار داشت: برای اولین بار در مسابقات جام دریا شرکت کردیم و اگرچه با قوانین و مقررات مسابقات آشنایی نداشتیم اما دلاورمردان نیروی دریایی با غیرتی که به خرج دادند در مسابقات غواصی و جام دریا مقام دوم را در بین کشورهای شرکت کننده بدست آورند.

وی در خصوص اهداف شرکت در این مسابقات اظهار کرد: اولین هدف ما برای شرکت در این مسابقات به عنوان یک کشور مقتدر و تاثیر گذار در منطقه و هدف دوممان نشان دادن توانمندی ساخت تجهیزات نظامی است که به برکت انقلاب در دو دهه گذشته به این توانمندی رسیدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برای حفظ دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی باید امنیت آن را برقرار کنیم و انتقال پیام صلح و دوستی و ارزشهای انقلاب اسلامی به ملت های شرکت کننده در این مسابقات از دیگر هدف ما بود.

سیاری با بیان اینکه سطح مقامی که به دست آمد بسیار مناسب بود، گفت: امیدواریم که در مسابقات آینده حتما این جایگاه را رشد دهیم.

امیردریادار سیاری تصریح کرد: این مسابقات در بین کشورهای منطقه و فرامنطقه برگزار شد که توانستیم پرچم جمهوری اسلامی ایران را در بین همه کشورها به عنوان کشوری توانمند، مقتدر و موثر در ابعاد مختلف به معرض نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه ما چند هدف را در این مسابقات دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هدف اول شرکت در مسابقات به عنوان یک کشور موثر در منطقه و کسب مقام خوب، هدف دوم نشان دادن توانمندی ساختیست که نداشتیم و به برکت انقلاب ظرف دو دهه گذشته به آن دست یافتیم، هدف سوم توانمندی خاصی که برای حفظ صلح و دوستی داریم و انتقال پیام صلح و دوستی از دیگر اهداف ما بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به برگزاری سلسله رزمایش ها در طول سال اشاره کرد و یادآورشد: این رزمایش ها هم در دریای خزر و هم دریای جنوب برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در طول سال بیش از ۲۵ رزمایش برگزار می شود، ادامه داد: این رزمایش ها از تخصص های مختلف آغاز می شود و در نظر داریم که در سال جاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت را در سه ماهه چهارم سال برگزار کنیم.

سیاری همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش «جنگال» نیروی دریایی طی دو روز آینده در جنوب کشور و در منطقه سوم دریایی نبوت، افزود: با توجه به وجود علم و دانش در نیروی دریایی برگزاری این رزمایش ها می تواند در راستای جنگ های الکترونیک زمینه ساز گام های قاطع ما در برابر هر تهدیدی شود.

Share