امام جمعه رشت در دیدار با مدیران بانک ملی

کاهش سود بانکی اولویت دولت باشد | نزول‌خواری با تشکیل مؤسسات مالی به نام ائمه

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: کاهش سودهای بانکی در راستای ارتقای تولید و اشتغال باید یکی از اولویت‌های برنامه دولت باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با جمعی از رؤسا و کارکنان شعب بانک ملی ایران در استان با تأکید بر کاهش سودهای بانکی اظهار کرد: دولت با کاهش سودهای بانکی باید به فکر تولید و اشتغال در جامعه باشد.

وی ادامه داد: دریافت سودهای ۲۸ و ۲۹ درصدی با نظام جمهوری اسلامی همخوانی ندارد و برخی از افراد با تشکیل مؤسسه‌های مالی به نام ائمه(ع) به‌دنبال نزول‌خواری در جامعه هستند و دولت متوجه این امر شده و در حال مقابله با آن است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دریافت سود توسط بانک‌های دولتی دارای حدود مشخصی است، تصریح کرد: بانک‌های دولتی مروت در دریافت سود را تا حدود بسیاری رعایت می‌کنند ضمن اینکه نظر دولت بر کاهش سودهای بانکی است تا تولید در جامعه رونق پیدا کند.

آیت‌الله قربانی، خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف برای ایجاد اشتغال و برطرف کردن مشکلات جامعه شد و بیان کرد: حرکت‌های خوبی در زمینه مشاغل خانگی و صنایع دستی در گیلان آغاز شده است و این امر موجب ایجاد شوق، امید و زندگی در جامعه می‌شود.

وی، بانک ملی را در ردیف بانک‌های موفق در زمینه رونق تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: تلاش برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی موجب ایجاد اشتغال پایدار در جامعه می‌شود.

امام جمعه رشت در ادامه با بازدید از منطقه دیلمان به همراه محمدعلی نجفی استاندار و دیگر مسؤولان دستگاه‌های اجرایی گیلان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: آسفالت جاده امامزاده شاه شهیدان ـ امامزاده هاشم(ع) آغاز شده و تا ماه آینده به اتمام می‌رسد و این امر نشان می‌دهد سفرهای مسؤولان به مناطق مختلف استان موجب برطرف شدن مشکلات در شهرستان‌ها می‌شود.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه مردم سرمایه‌های نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: رونق تولید و اشتغال در روستاها موجب ماندگاری روستائیان در این مناطق می‌شود.

وی بر پیشگامی روحانیون در انجام امور اجتماعی تأکید کرد و یادآور شد: حوزه‌های علمیه خواهران، میرزاکوچک و امیرالمؤمنین(ع) را در گیلان احداث کردیم که در ایران بی‌نظیر یا کم نظیر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده ۵۰۰ هکتار از اراضی لاهیجان آبرسانی می‌شود، اظهار کرد: هفته آینده پروژه مذکور با اختصاص اعتبارات از طریق محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و همکاری مسؤولان دستگاه‌های اجرایی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

Share